A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Kloff

Medlem
Jag var nyfiken på om nån nu fått har praktiska erfarenheter med B&O premium ljudsystem och specifikt subwooferen härinne?
- Jag har frågat 2 olika ställen med någon tids mellanrum hos Audi, och de säger att den är 100% samma i tfsi och tfsie (frågade specifikt om sedan) och att subwoofer sitter under bagageutrymmet.
- Igenom en indirekt (och alldeles inte officiell) kanal hos själva B&O hör jag att de levererar bata 1 sätt för Premium sound för A6 (de vet inte vad Audi gör med dem, men menar inte att sättet kan funka utan subwoofern).
- Slutligen har jag varit på framsidan i en A7 tfsie med BO premium och ljudet var absolut magisk, med den bästa bass jag nånsin hörd i en bil
Kan inte tänka på flera sätt att undersöka detta på ;-), så jag hoppas att någon nu vet mer.
Intressant! Jag får min Avant med B&O i början av juni (förhoppningsvis) och också fått svaret från Audi att det inte är någon skillnad men man blir ju lite fundersam hur de löst det när där är ett batteri i vägen.
 

Jonhok70

Ny medlem
Hej igen,
Är det någon som har fått mer information om leveranstiderna på A6 Avant hybrid? Många veckor nu utan någon som helst information. Lite frustrerande att man beställt en bil men har ingen månad/vecka att förhålla sig till.
Beställde min 15 oktober, tillverkades V12. Väntar på leveransservice i hamnen i Södertälje sedan transport till Audi Sthlm. Har fått reg nr. Hoppas på leverans inom 1-2 veckor 👍
 

fabcav

Medlem
Intressant! Jag får min Avant med B&O i början av juni (förhoppningsvis) och också fått svaret från Audi att det inte är någon skillnad men man blir ju lite fundersam hur de löst det när där är ett batteri i vägen.
Hitta just denna review på B&O i en A7 tfsie (https://totallyev.net/audi-a7-audio-review-bang-olufsen-system/), där subwoofers omtalas flera ggr och det finns en specifik justering för subwoofern i ljudinställningarna. Brukar A6 och A7 inte vara samma plattform?
Kollar vidare, men är försiktig optimistisk nu.
 

fabcav

Medlem
Bang & Olufsen 3D Premium Sound System 9VS
1000 tack. Det avgör visst saken !
På ett tyskt forum läste jag igår att de som har B&O eller ASS bekräftar att det finns en subwoofer och att batteriets form är anpassad så att det kan vara där.
ASS eller B&O kunde först beställas efter v.30 2020 (för detta fanns det bara det passiva system, utan subwoofer). Om detsamma gäller Sverige måste det betyda att de flesta bilar som levererats 2020 inte har nån subwoofer (?).
Nu tror jag att jag vill lämna det ämnet och hitta något annat att döda tiden med i väntan på min bil ;-)
 

Hiawaata

Medlem
1000 tack. Det avgör visst saken !
På ett tyskt forum läste jag igår att de som har B&O eller ASS bekräftar att det finns en subwoofer och att batteriets form är anpassad så att det kan vara där.
ASS eller B&O kunde först beställas efter v.30 2020 (för detta fanns det bara det passiva system, utan subwoofer). Om detsamma gäller Sverige måste det betyda att de flesta bilar som levererats 2020 inte har nån subwoofer (?).
Nu tror jag att jag vill lämna det ämnet och hitta något annat att döda tiden med i väntan på min bil ;-)
Nej jag har ASS och min är levererad ca V39 så det stämmer inte
 

Magut75

Medlem
Upptäkt en sak jag stör mig på som jag vet har diskuterats här i forumet, men det är lite väl många inlägg för att hitta det.
Det är om man kör med farthållaren och att bilen helt plötsligt ser en ny hastighetsskylt med lägre hastighet så bromsar den ner till den hastigheten. Bilen ser ju allt för ofta i syne :) Någon som vet vart man tar bort detta?
 

Sunseeker

Medlem
Ganska ofattbar att Audi ännu inte har lyckats med att uppdatera A6 TFSIe-huvudsidan och fortfarande prata om "3 olika körlägen" och inte ens nämnar den nya "charge" lägen som de med större batteriet måste ju redan köra över månader nu.... inte att det är den viktigaste feature någonsin, men smart försäljning är nåt annat....
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Upptäkt en sak jag stör mig på som jag vet har diskuterats här i forumet, men det är lite väl många inlägg för att hitta det.
Det är om man kör med farthållaren och att bilen helt plötsligt ser en ny hastighetsskylt med lägre hastighet så bromsar den ner till den hastigheten. Bilen ser ju allt för ofta i syne :) Någon som vet vart man tar bort detta?
Hej, bifogar bild ur instruktionsboken, det är ju en litet läskig funktion. Står längst ned till vänster hur man ändrar i prediktiv reglering.
 

Bilagor

Sunseeker

Medlem
Läste i ett tyskt forum att 22års modellen som ska produceras från vecka 25 ska stödjer android auto wireless (äntligen). Så de som behöver väntar har något att ser fram emot till.... Annars verkar det bara blir någon förändring i parkeringsassistenten så inget av betydelse för mig iaf. Få se om det blir flera ändringar i 22 års modellen som kommer fram senare.... Och sedan om min blir 21 eller 22 ;)
 

Kloff

Medlem
Fick ett tråkigt besked nu, bilen som jag beställde i julas har gått från planerad produktion april till kanske i maj/juni och nu senaste beskedet är produktion i september och leverans oktober.

Känns riktigt drygt och är så trött på nya besked att jag funderar på att avbeställa.

Sista budet från säljaren var att Audi hade gjort om alla produktionsköerna i kombination med brist på halvledare. Känns lite märkligt då en kompis som beställde i närheten av mig får leverans snart på sin.

Har ni andra som väntar fått något liknande besked? Bilen är en avant.
 
Senast ändrad:

fabcav

Medlem
Fick ett tråkigt besked nu, bilen som jag beställde i julas har gått från planerad produktion april till kanske i maj/juni och nu senaste beskedet är produktion i september och leverans oktober.

Känns riktigt drygt och är så trött på nya besked att jag funderar på att avbeställa.

Sista budet från säljaren var att Audi hade gjort om alla produktionsköerna i kombination med brist på halvledare. Känns lite märkligt då en kompis som beställde i närheten av mig får leverans snart på sin.

Har ni andra som väntar fått något liknande besked? Bilen är en avant.
Vad tråkigt. Har just skrevet till min säljare och frågat om min…
Ett par stycken på den tyska forum skriver de sista par dagar om förseningar, och gemensamt för dem är, att de har Exclusive läder elementer i konfigurationen. Âr nyfiken på om det verkligen är en trend och om det på nån sätt spelar in i Audis prioritering.
 

Bellhou5e

Medlem
Jag chattade med en återförsäljares kundtjänst och fick besked att om man beställer en bil idag är preliminär leverans i oktober/november. Jag har fortfarande (efter mer än fyra månader) inte fått ett datum av något slag. Börjar tröttna lite på det.
 

Kloff

Medlem
Jag chattade med en återförsäljares kundtjänst och fick besked att om man beställer en bil idag är preliminär leverans i oktober/november. Jag har fortfarande (efter mer än fyra månader) inte fått ett datum av något slag. Börjar tröttna lite på det.
Kul att man redan väntat över ett halvår och om jag hade beställt idag så är preliminär leverans ungefär samma som jag har.
 

Bellhou5e

Medlem
Kul att man redan väntat över ett halvår och om jag hade beställt idag så är preliminär leverans ungefär samma som jag har.
Det kan ju omöjligt stämma att om man la ordern tidigt i år får man ungefär samma leveransmånad som en beställning idag? Har de inte tillverkat några bilar under 4 månader?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp