A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

PINNEN

Medlem
Hade min inne på felsökning idag (också -21) dock med det mindre batteriet, fulladdat på morgonen, minus 8 ute, samma problem på väg till verkstan. Såg i appen att dom laddade fullt igen och var sedan ute och körde mitt på dan ca 3mil utan problem. Jag hämtade bilen runt 16 och fungerade bra på EL... Förstår inte, ska ringa och prata med teknikern imorgon för att förstå om han gjorde något annorlunda än vad jag gör. Jag laddar inte med laddbox hemma utan kör sladden i motorvärmaruttag, funderar på om förvärmningen inte blir optimal med sladden, för lite effekt?
Finns tyvärr ingen förvärmning av batteriet på dessa, det som händer om du använder ditt vägguttag/motorvärmaruttag är att du laddar med endast 1-FAS och det tar längre tid för bilen att ladda upp högvoltsbatteriet, du kan använda maximalt 2-faser på denna modell, 1-FAS ger dig ca 2,5-3,7KW beroende på säkring men detta är inte något som påverkar effekten för motorn, visst om du förvärmer kupén ordentligt innan avfärd samtidigt som du laddar så tycker jag mig uppleva bilen som lite piggare men det beror nog mest på att elförbrukningen från uppvärmningen är lägre under färden och då har elmotorn lite mer effekt att tillgå.

Men säg till om du får något bra svar från teknikern, hade varit kul att få något mer att titta närmare på :)

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp