A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Magut75

Medlem
Jag beställde månadsskiftet okt/nov och har prel. produktionsvecka v.20 och prel. lev. v24/25. En riktigt seeeeg väntan :-/
Jag la min beställning 12 oktober! Var tillverkad i fabriken 24 mars, och nu ska den bara till Sverige samt registreras. Hoppas få den nästa vecka eller veckan efter det...
 

Magut75

Medlem
Är det någon som har en status på nuvarande leveranstider för en A6 hybrid? Beställde en bil för ganska exakt tre månader sen och det finns än så länge ingen status från bilhandlaren på planerad leveransvecka eller ens månad.
För mig tog det 5 månader för att få den tillverkad, men jag har ingen uppfattning om leveranstiderna minskad eller ökat sen jag beställde min den 12 okt. Blev tillverkad 24 mars och nu väntar jag på leverans...
 

Sunseeker

Medlem
Verkligen snyggt! Men jag antar att komforten är heeeelt borta. Måste ju kännas som en gokart nu - och kanske det är just det du vill ha :)
Jag saknar istället möjligheten att går AAS.... Alla är vi olika ;)
Och ja, Navarra blå skulle kanske har varit mitt val också - men det går inte med min reg skylt lol
 

BiTu

Aktiv medlem
Verkligen snyggt! Men jag antar att komforten är heeeelt borta. Måste ju kännas som en gokart nu - och kanske det är just det du vill ha :)
Jag saknar istället möjligheten att går AAS.... Alla är vi olika ;)
Och ja, Navarra blå skulle kanske har varit mitt val också - men det går inte med min reg skylt lol
Vet du vad? Komforten är riktigt fin, men minus svampigheten som 19" vinterhjulen innebar. Men visst, jag var beredd på 0 komfort 😄
 

JonasL

Aktiv medlem
Helt sjukt bra, och jag menar det. Jag har kört stötiga bilar, och jag är så pass fåfäng att jag inte bryr mig om det så länge det ser bra ut😎. Men komforten var en glad överaskning!
Märk du någon skillnad i räckvidd? Har själv märkt en del bara från 225 till 245 och en dimension större fälgar.
 

Jonhok70

Ny medlem
Jag la min beställning 12 oktober! Var tillverkad i fabriken 24 mars, och nu ska den bara till Sverige samt registreras. Hoppas få den nästa vecka eller veckan efter det...
Jag beställde min 15 oktober och fick besked om preliminär produktionsvecka V12. Hur fick du besked om exakt produktionsdatum?
 

Magut75

Medlem
Jag beställde min 15 oktober och fick besked om preliminär produktionsvecka V12. Hur fick du besked om exakt produktionsdatum?
Säljaren kontaktade mig och berättade att den var tillverkad den 24 mars! Dessförinnan hade jag också fått V.12 som tillverkningsvecka. Kontakta din säljare och fråga, det borde vara nära för dig i och med att du bara beställde 3 dagar efter mig.
 

Sunseeker

Medlem
Du fick alltså inte (heller) någon exakt datum innan du fick veta att bilen redan är byggd?
Verkar vara verkligen konstigt/dåligt kommunikation mellan Neckarsulm och svenska handlare ;)
 

BiTu

Aktiv medlem
Du fick alltså inte (heller) någon exakt datum innan du fick veta att bilen redan är byggd?
Verkar vara verkligen konstigt/dåligt kommunikation mellan Neckarsulm och svenska handlare ;)
Ofta är det väl efter den väl är tillverkad som datumen kan skilja? Min säljare sa (efter jag fått min) att det var svårt med tranporter till Sverige från Tyskland. Men finns säkert flera anledningar!
 

Sunseeker

Medlem
Det stämmer säkert att transporten Tyskland-Sverige är en faktor som kan skilja rätt så mycket. Men ändå få man som beställare i Tyskland få ett exakt tillverkningsdatum innan. Tex för de som hämtar bilen själv i Neckarsulm. Det var egentligen ett datum jag förväntade mig som nästa steg i "få din Audi processen". Intressant detalj att man uppenbarligen (ibland?) inte få info om produktionsdatum innan bilen redan är byggd.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp