A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

SL TFSIe

Aktiv medlem
Det är nära leverans nu men kom nu på det här med golvmattor... Vad jag förstår så ingår det som standard någon form av tygmattor eller hur? Jag är van vid gummimattor i nuvarande bil, lätt att hålla rena tycker jag. Hur har ni andra gjort, beställt hos Audi eller kanske fått gummimattor på köpet eller köpt separat via annan handlare/nätet?
I min låg det gummimattor i vid leverans.
 

Bellhou5e

Medlem
Den svenska konfiguratorn är uppdatera, med en 50tfsie modell och en del andra färger och fälgar och annat också för 55tfsie.
Det finns också en ny assistenspaket Tour till 10.000 kr. Är det någon som vet var den gör, som dem andra assistenspaketen eller annat utrustning gör? Jag hittade en beskrivning på den tyska konfigurator, men jag tycker att det liknar ganska mycket standardutrustningen som ”adaptiv farthållare med fartbegränsade, efficiency assist, avåkningsassistent och turn assist” samt ”filhållningsassistent + köassistent + emergency assist”.
21" dessutom som tillval på 5,0 TFSI e :) Vet någon skillnaden i effekt på de två motorerna? Eller om det ens är någon? I konfiguratorn står det samma effekt på båda men olika 0-100.
 

JE2626

Medlem
Går också och väntar… blev mer eller mindre lovad en beställd bil som kunde specas om men ack… inte fått prodvecka än så bara vänta vidare… men mitt krux är att jag beställt en karatbeige… denna färg verkar ha utgått… vill inte köra daytona även om den är toksnygg, vill inte köra vitt igen, vill inte ha någon nyans av blått… vad tror ni om den nya chronosgrå? Är den lite mattgrå? Inte nardosnygg men åt det hållet?
 

Bellhou5e

Medlem
Går också och väntar… blev mer eller mindre lovad en beställd bil som kunde specas om men ack… inte fått prodvecka än så bara vänta vidare… men mitt krux är att jag beställt en karatbeige… denna färg verkar ha utgått… vill inte köra daytona även om den är toksnygg, vill inte köra vitt igen, vill inte ha någon nyans av blått… vad tror ni om den nya chronosgrå? Är den lite mattgrå? Inte nardosnygg men åt det hållet?
När beställde du bilen? Beställde min i början av januari och har fortfarande inte fått mer än ”i oktober typ”.

Hade jag inte varit begränsad av policys på företaget hade jag gått på en exclusive-lack i någon av de två gröna, helst Goodwood-grön. Riktigt snyggt med en mörkgrön bil, gör sig bra till det svarta paketen eller chrom och gärna med brunt läder.
 

JE2626

Medlem
När beställde du bilen? Beställde min i början av januari och har fortfarande inte fått mer än ”i oktober typ”.

Hade jag inte varit begränsad av policys på företaget hade jag gått på en exclusive-lack i någon av de två gröna, helst Goodwood-grön. Riktigt snyggt med en mörkgrön bil, gör sig bra till det svarta paketen eller chrom och gärna med brunt läder.
vi beställde ungefär samtidigt… man börjar ledsna men hittar inga alternativ… möjligen v60t8polestar… hursom var ner idag och sa att jag gärna ser den goodwood green utan extra kostnad eftersom de inte håller uttalat avtal om beige…
 

Bellhou5e

Medlem
den är väldigt blå… för hype för mig… säkert snygg på a5 s5 rs5 men en familjekombi.. vet i tusan…
Håller med dig.

Silver är ju annars en elegant färg på en bil. Lite underskattad ibland och bilen upplevs just som elegant. Silver tillsammans med svart optikpaket, 21" fälgar och svart panorama tak. Där har du en bil i min smak.
 

JE2626

Medlem
Håller med dig.

Silver är ju annars en elegant färg på en bil. Lite underskattad ibland och bilen upplevs just som elegant. Silver tillsammans med svart optikpaket, 21" fälgar och svart panorama tak. Där har du en bil i min smak.
Håller med på alla bilar utom just a6 avant.. lite samma med den vita, haft c7 i vitt, grymt fint men får inte ihop det på c8..

var så jäkla inne på min caratbeige, tror den hade blivit grym med svartoptiken, panoraman.. riktigt mycker kontraster beige / svart…

hoppas greenowood går genom…
 

fabcav

Medlem
Ett måste för den alltför skickliga föraren ... :LOL:
Ha ja, jag vet en del gott folk som inte skulle få åka utan ;-). I alla fall har de tagit Tour paketet bort igen från konfiguratorn, enligt kundservice var det ett misstag det hade kommit, det är för redundant jf. det som finns redan.
 

OTN

Medlem
Tänkte kasta ur mig en fråga här gällande om någon upplevt att ACn lever sitt eget liv?

Har haft min bil nu i ca 1 månad och ACn är igång och fungerar som den ska vid uppstart av bilen. När jag sedan kört ett par minuter (olika intervall hela tiden) slår helt enkelt ACn ifrån och den kör bara in uteluften upplever jag. Det enda som händer är att om jag sänker temperaturen ökar fläkthastigheten ökar jag tempen minskar fläkthastigheten men ingen skillnad i temperatur på luften. Den knappen för att slå i gång AC är helt död och går inte att trycka på utan enda vägen att få igång den igen är att stanna bilen och starta igen. Bytte från en A4 allroad 2018 och där var det rena stormen av kallluft när man startade bilen och ville få ner tempen en solig dag.
Hej, har haft min några dagar nu i den tropiska värmen och har också upplevt samma sak. Hittade du nån lösning på problemet?
 

JohnnyJ

Aktiv medlem
Känns något omotiverat på en bil som är några veckor gammal.
Omotiverat eller inte, på något sätt måsta man felsöka. Du kan inte bara trycka på en knapp så är problemet löst ...

Är bilen du pratar om så pass ny så är det ju säljaren som har ansvaret för felsökningen, inte du.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp