Köpt mig en veteran...Audi 100 Avant turbo quattro 88A

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit. Se fler här.

Jomsviking78

Aktiv medlem
Monterat listen mellan grill och stötfångare samt undre grillen,listen fanns just nu bara i vinrött att få tag i
så jag sprayade den svart,det får duga nu

Bättrat på den lilla rosten som fanns där framskärmarna slutar mot listen

Kört lite polish och vinyluppfräshare,tycker bilen ser rätt respektabel nu faktiskt:cool:

Väntar lite med besiktingen då jag vill byta bromskivor bak pga ena sidan rostangripen
och andra rätt så tunn

Va in på bilprovningen och fråga om att radera draget då jag tog bort det eller iaf resterna
Tydligen är redan draget raderat då vi inte hittade nån data om "kopplingsanordning":)

Kommer utrusta bilen med lite 80-tals prylar som en tidsenlig "polisradio" samt extraljus
Skulle va kul hitta såna där extra bromsljus som fanns förr(fyrkantiga med ett stag att montera på)

Jag letar även ett sånt där äldre kassettställ för bil,verkar dock svåra hitta

Även köpt en billig vinterbil A6 quattro 2002 helt sjövild med 150hk :D ,besiktad iaf mars 2021 ut
Va ju tänkt använda denna audi 100an som vinterbil men känns liksom som den blir för bra
för daglig lortig använding20201017_165809.jpg20201019_111112.jpg20201020_204111.jpg

Bilagor

Senast ändrad:

clabbe

Moderator
Forumpersonal
Helt riktigt, använd inte pärlan i saltslasket 👍. Även om det är frestande att dra ut och sladda så är det synd när du har fått så fin ordning på den. Smart med en vinterbil, även om den inte når upp till 100:ans nivå,men det är ju en quattro i alla fall 😜
/Hälsningar Claes

Fenrir

Medlem
"Jag provade bygla inne i dom oranga kontakterna"

Min Audi 100 har ingen slitagevarnare så jag kan ju inte svära på hur det är på din bil men på de flesta bilar brukar lampan tändas när kretsen sluts. Dvs den inbyggda kontakten i belägget får kontakt mot bromsskivan.

Jomsviking78

Aktiv medlem
"Jag provade bygla inne i dom oranga kontakterna"

Min Audi 100 har ingen slitagevarnare så jag kan ju inte svära på hur det är på din bil men på de flesta bilar brukar lampan tändas när kretsen sluts. Dvs den inbyggda kontakten i belägget får kontakt mot bromsskivan.
Jag har stött på bägge konstruktionerna, bla på äldre BMW byglade man ihop trådarna om man tex
köpte ekonomibellägg,just på dessa öppnades kretsen när beläggen börja bli dåliga och slitagevarningen
startade

Angående de oranga kontakterna så va visst dessa till ABS givarna så där fick jag naturligtvis ta ur byglingen då det börja varna för abs fel :censored: :cool:dock ingen skada skedd

Ska kolla lite mer frampå,kan ju vara så att det är som du påstår

clabbe

Moderator
Forumpersonal
Jag har råkat ut för problemet på både C3 och C4 modeller och när tråden i beläggen går av så larmar den. Kretsen är normalt alltså sluten(hel), så en bygel brukar göra susen.
/Hälsningar Claes

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp