Köpt mig en veteran...Audi 100 Avant turbo quattro 88A

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit. Se fler här.
Its alive :)

Inte 100% klar men kört den ut och in ur garaget,dock måste man köra direktström på
kallstart-injektorn i insuget av och på för att hålla igång den.

Finns nästan ingen ström i kontakten som manuerar denna så felsökning
pågår

Tyckte den va stark och låda/koppling gick fint iaf den korta biten jag körde

Detta har jag bytt ut senaste veckorna från Trodo.se,bra det finns nya budget delar

Bränslepump
Bägge impulsgivarna svänghjul(dessa är likadana men har olika uppdrag)
Multfunktionsgivare/termokontakten
Vattentempgivare
Fördelarlock
säkert nått mer ja glömt..

Sen gjorde jag en riktig amatörgrej för några veckor sen...

Hade ur kallstartinjektorn för kontroll och missade montera tillbaks jordningen till ECU/styrenhet;)
Detta resulterade i att gnistan kom o gick precis som den ville,trodde det va nått med glappande
kablar vid torpedväggen där impulsgivarna kopplas ihop med de andra kablarna

Stympade en 10cm och skarvade för att sen upptäcka att ECU jordflätan låg under gaswireplattformen
helt lös.....:censored:

När ja ryckte i kablarna i torpedväggen kom jag åt jordflätan så den stötte emot o jordade en stund
vilket förklarar att gnistan då och då kom tillbaka

idiotförklarade mig själv hela kvällen

Ska göra skarvningen ännu bättre med små sockerbitar och krympslang

Som vanligt är allt 2 steg fram och 1 bakåt,en gammal bil är jävligt elak

Men rätt skojj att få köra bilen ut och in med tanke på att hela insprutnings systemet låg i en låda
hela vägen från insprutarna till pump i tanken:cool:

Håll spänningen uppe
 

Bilagor

clabbe

Moderator
Forumpersonal
Its alive :)

Inte 100% klar men kört den ut och in ur garaget,dock måste man köra direktström på
kallstart-injektorn i insuget av och på för att hålla igång den.

Finns nästan ingen ström i kontakten som manuerar denna så felsökning
pågår

Tyckte den va stark och låda/koppling gick fint iaf den korta biten jag körde

Detta har jag bytt ut senaste veckorna från Trodo.se,bra det finns nya budget delar

Bränslepump
Bägge impulsgivarna svänghjul(dessa är likadana men har olika uppdrag)
Multfunktionsgivare/termokontakten
Vattentempgivare
Fördelarlock
säkert nått mer ja glömt..

Sen gjorde jag en riktig amatörgrej för några veckor sen...

Hade ur kallstartinjektorn för kontroll och missade montera tillbaks jordningen till ECU/styrenhet;)
Detta resulterade i att gnistan kom o gick precis som den ville,trodde det va nått med glappande
kablar vid torpedväggen där impulsgivarna kopplas ihop med de andra kablarna

Stympade en 10cm och skarvade för att sen upptäcka att ECU jordflätan låg under gaswireplattformen
helt lös.....:censored:

När ja ryckte i kablarna i torpedväggen kom jag åt jordflätan så den stötte emot o jordade en stund
vilket förklarar att gnistan då och då kom tillbaka

idiotförklarade mig själv hela kvällen

Ska göra skarvningen ännu bättre med små sockerbitar och krympslang

Som vanligt är allt 2 steg fram och 1 bakåt,en gammal bil är jävligt elak

Men rätt skojj att få köra bilen ut och in med tanke på att hela insprutnings systemet låg i en låda
hela vägen från insprutarna till pump i tanken:cool:

Håll spänningen uppe
Att överhuvudtaget få igång bilen får väl betraktas som en bedrift, med tanke på hur det såg ut från början :p
Hoppas kunna komma förbi och kika på den under sommaren. Håller på och djävlas med min S6, så vi får se när jag är på rull igen...
/ Hälsningar Claes
 
Ja Clabbe ,när jag själv titta på bilen innan köpet tvekade jag flera gånger men samtidigt tänkte
jag att de inte växer på träd längre och den här fanns ju så nära och rätt pris så jag tog chansen

Vi får hoppas du får ordning på S6an snarast då :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp