A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pete

Aktiv medlem
Jag verkar kunna bygga och beställa på svenska hemsidan iaf...
Det verkar som Audi har båda i Tyskland och Sverige deaktiverat A6 TFSIe konfiguratorn. Uppenbarligen pga oklarheter hur de ska göra med Euro6d normen som alla nyanmälda bilar måste klara from 1. Januari - iaf i Tyskland. Kanske en dum fråga: gäller den restriktionen också i Sverige? (Jag antar det för annars vore ju konfiguratorn fortfarande online)
 

Sunseeker

Medlem
Wow. Tack för infon....Der var snabb produktion och leverans. Jag beställde 2 månader senare men får väntar kanske 6 månader längre.... Kanske jag ska få ett bekräftad leveransdatum i samma tiden som din bil producerades och levererades...
Such is life...
 

BiTu

Aktiv medlem
Liten update efter närmare 200 mil, och många fler ska det bli!
Jag är så in i bänken nöjd med den. Körde Volvo V90 T5 Inscription innan, och jag gillade den skarpt, men det är 2 vitt skilda upplevelser. Volvon var lite fluffigare, med en sjukt snygg interiör.
Audin är snabb såklart även om man vänjer sig vid det mesta, riktigt lätt och kul att drifta med! Ligger på 0.53 i förbrukning, nästan 50/50 i användning av el/bensin. Laddar varje kväll, har blivit en rutin, inget jobbigt.
Den är väldigt låg!! Beror på att de velat få så bra aeridynamik som möjligt.
Navigatorn är grym. Standardljudet räcker långt om man inte är audiofil.
Minus att bakluckan måste stängas med knappen, men i-landsproblem.
Appen använder jag enbart för värmaren, men hört att den ska vara lite ofärdig och buggig annars.
Självkörande och predikation m.m. funkar klockrent för mig.
Så ni som beställt och väntar - ni blir INTE besvikna!
 

Bilagor

Sunseeker

Medlem
Riktigt fint med blåa färgen och så nytvättad också :) (jag tror ju att Daytona grå ska vara minst lika fin)

Är dina svarta ringar direkt från Audi eller aftermarket? Isåfall varifrån?
 

AndreasH

Medlem
Liten update efter närmare 200 mil, och många fler ska det bli!
Jag är så in i bänken nöjd med den. Körde Volvo V90 T5 Inscription innan, och jag gillade den skarpt, men det är 2 vitt skilda upplevelser. Volvon var lite fluffigare, med en sjukt snygg interiör.
Audin är snabb såklart även om man vänjer sig vid det mesta, riktigt lätt och kul att drifta med! Ligger på 0.53 i förbrukning, nästan 50/50 i användning av el/bensin. Laddar varje kväll, har blivit en rutin, inget jobbigt.
Den är väldigt låg!! Beror på att de velat få så bra aeridynamik som möjligt.
Navigatorn är grym. Standardljudet räcker långt om man inte är audiofil.
Minus att bakluckan måste stängas med knappen, men i-landsproblem.
Appen använder jag enbart för värmaren, men hört att den ska vara lite ofärdig och buggig annars.
Självkörande och predikation m.m. funkar klockrent för mig.
Så ni som beställt och väntar - ni blir INTE besvikna!
Om du håller in knappen till bakluckan som sitter i dörren så kan du stänga den därifrån vilket är smidigt. Måste dock hållas inne tills den är stängd.
 

AndreasH

Medlem
Jag gjorde det nu idag, och det stämmer. Den var mer benägen att låta bensinmotorn vara igång, men går ändå över till el ibland. Tyckte faktiskt att när jag växlade tillbaka till "Auto" så fortsatte den på samma sätt, mer vanlig motor än innan... Och det där med anpassningen till skyltarna var inställt på min bil även i Auto från början innan jag listade ut hur man tog bort det. Litet otäckt när bilen plötsligt motorbromsar på motorvägen så fort den ser en sänkning av hastigheten...
Har själv inte listat ut hur man tar bort hastighetsanpassningen till skyltarna, vart hittade du detta?
 

BiTu

Aktiv medlem
Har själv inte listat ut hur man tar bort hastighetsanpassningen till skyltarna, vart hittade du detta?
Se bilderna. På näst sista bilden måste du scrolla ner för att hitta den.
 

Bilagor




Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp