Från förbränningsmotorn, du menar då från 12v batteriet.?Den tar ström från stora batteriet för att värma eller från förbränningsmotorn.
Från förbränningsmotorn, du menar då från 12v batteriet.?Den tar ström från stora batteriet för att värma eller från förbränningsmotorn.
Men då är jag med, om bilen står ute en kall vinterdag och stora batteriet är tomt så får man sätta sig i en kall bil med andra ord.Den värms via en värmepump som drivs av Högvoltsbatteriet men även 12V batteriet om man nu ska vara lite petig, fläkt, kylvätskepumpar och spjäll inne i bil drivs av 12V, men 12v batteriet laddas via en dc-dc omvandlare från högvoltsbatteriet.
Men precis som Kurtti även är inne på så värms ju bilen/kupén på ett traditionellt sätt via kylarvätskan när motorn används och blir varm.
Om det är svårt att starta bilen pga låg temperatur vågar jag inte svara helt säkert på men det har jag svårt att tro, men du ska nog inte räkna med att energin bilen tar för att värma upp kupén även fungerar som en motorvärmare men det kanske någon annan svara på?
joMen då är jag med, om bilen står ute en kall vinterdag och stora batteriet är tomt så får man sätta sig i en kall bil med andra ord.
Läcker färg är ute också efter en 55tfsieHej köpte denna i april 2024 begagnad gått ca 6000 mil , kört 1500 mil i den nu utan några problem.
Helt underbar bil och rolig att köra.Visa bilaga 1353