Hej, pga. snö och isbildning råkade jag skada några "gallerpinnar" i gallret för friskluftsintag nedanför framrutan strax under vindrutetorkarna på mina Audi A4 1.6, sedan från 2003, när jag skulle göra rutan och luftintaget fritt från snö och is. Jag antar att plasten kanske även hade börjat bli gammal och därför lite spröd? Hur går det till för att byta ut det gallret och är det ett dyrt och komplicerad ingrepp? Vart vänder man sig för att hitta ett sådant passande galler till min bil utan att det behöver bli väldigt dyrt? Kan man t.ex. få fram ett sådant via skrotbilsdatabaser, eller vad funkar enklast och bäst?
Om jag förstått rätt kallas detta för "plenumgaller" Och i så fall är nog artikelnumret som OEM detalj vara: 8E1‑819‑403‑A / 8E1‑819‑403‑A01C?
När jag letat hos t.ex. Skruvat.se eller Autodoc hittar jag bara det galler som sitter längst ner i fronten där även dimljusen är monterade. Men det är alltså inte detta jag söker efter.
Tack på förhand!
Om jag förstått rätt kallas detta för "plenumgaller" Och i så fall är nog artikelnumret som OEM detalj vara: 8E1‑819‑403‑A / 8E1‑819‑403‑A01C?
När jag letat hos t.ex. Skruvat.se eller Autodoc hittar jag bara det galler som sitter längst ner i fronten där även dimljusen är monterade. Men det är alltså inte detta jag söker efter.
Tack på förhand!