Mystiskt bromsproblem Audi A4 B8 Quattro

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

HeLu

Ny medlem
Någon som löste problemet?
Har samma problem här. Har en Audi A4 B8 2009a avant där bakbromsarna ligger på mycket. Verkstaden bytte skivor, klossar, bromsok, bromsokshållare och bromsslangar men det ligger fortfarande på rejält. De luftade även systemet samt kalibrerade den elektroniska parkeringsbromsen med VCDS, men utan någon skillnad. Vad gör man?
Hittade du en lösning? Jag har samma problem fast en 2011. Bytt allt i bak men det kärvar lite fortfarande och blir varmare i bak än i fram. Även när bromsen knappt används. Bilen drar ca 1-2dl mer än vanligt tycker jag.
Funderar på om jag gjorde nått fel med obd när jag lossade och satte ihop. Men kommer inte på nått och nya försök med obd har inte löst problemet.

George

Aktiv medlem
Vad gär man? Jag skulle börja med att koppla bort parkeringsbromsen och testa på en säker plats (inte i trafik).

Beträffande verkstäder så litar jag ytterst sällan på dem. Mekanikerna idag kan inte laga något, de kan enbart byta ut fullt fungerande delar, ta betalt för dem och sedan användade din utbytta fullt fungerande delarna till nästa kund.

Om du vill ha en fungerande bil måsta du göra allt själv eller i samråd med en kompis (kompis) som inte heller litar på verkstäderna

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp