A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Annars kan man ju lika bra sätta upp ett 3-fas uttag och säkra av med endast 16A, eller nått annat som är lägre än huvudsäkringarna.
 

Sunseeker

Medlem
Ja, håller ju med. Undrar ändå vad den inbyggd lastbalanseraren i Easee boxen gör. Om det nu finns en till lastbalanserare att köpa till.
Frågan (för mig) är dessutom om all detta är värt att satsar på när man hursomhelst bara laddar en A6 med max 7.4 kw eller så. Jag brukar som sagt dessutom inte har bråttom med laddningen efersom bilden står oftast över natten och kan laddas "i lugn o ro". Tills nyss laddade jag ju bara med vanliga "kabeln med laddben" (så kallas den iaf på tyska) som följer med, roboten ser jag också som en framtidsinvestering.
 
För att utnyttja Easee till nått vettigt verkar den där ”roboten” fylla en primär funktion för att kunna utnyttja bl.a. Smartladdning fullt ut.
Lastbalanseringen verkar bara vara för om man har fler Easee och samspelet mellan dessa för att kunna ladda smart och inte överbelasta tillgänglig effekt på faserna.
 

Hiawaata

Medlem
Ja, håller ju med. Undrar ändå vad den inbyggd lastbalanseraren i Easee boxen gör. Om det nu finns en till lastbalanserare att köpa till.
Frågan (för mig) är dessutom om all detta är värt att satsar på när man hursomhelst bara laddar en A6 med max 7.4 kw eller så. Jag brukar som sagt dessutom inte har bråttom med laddningen efersom bilden står oftast över natten och kan laddas "i lugn o ro". Tills nyss laddade jag ju bara med vanliga "kabeln med laddben" (så kallas den iaf på tyska) som följer med, roboten ser jag också som en framtidsinvestering.
Jag har lastbalansering och har du inte 25 ampere i huvudsäkring kan du glömma att använda andra förbrukare när du laddar. Jag har 20A och när jag vill ladda och ugnen eller spisen eller båda är igång så backar laddaren ner från 15A på 2 faser till mellan 6-9A. Audin har 2 faser på sin ombord laddare. Köp lastbalansering om du har 20A eller mindre huvudsäkring.
MVH
 

Rusty

Medlem
Hur går det för alla er med produktionsvecka runt v40-45 som skrivit här tidigare?
Jag hade v44 med blev flyttad till v47.
Nu tror jag inte på pruduktion detta år ens...
Neckarsulm håller linan med A6 stängd även denna vecka (nu klappstängt i två veckor på raken)

Vi som väntar kanske kan trösta oss med att vi får en 2022a iaf, vad nu det är för skillnad mot 2021 (förutom utökad batterikapacitet)
 
22:eek:r har det varit sen i sen-somras och risken att få se en nyregistrerad 55 tfsi e före jul är mindre än att Sverige tar sig till fotbolls vm och den risken är inte stor
 

Rusty

Medlem
22:eek:r har det varit sen i sen-somras och risken att få se en nyregistrerad 55 tfsi e före jul är mindre än att Sverige tar sig till fotbolls vm och den risken är inte stor
Sverige kan ju faktiskt ta sig till VM, en Audi som tillverkas DENNA vecka får du inte ens till jul...men fattar poängen.

Så vad är skillnad på 21 och 22?
Ingen verkar kunna ge ett svar på det. Google is not your friend this time it seems
 
Lite yxigt via translate är detta huvudpunkterna:
Det tidigare valfria teknologipaketet är nu standard i hela sortimentet, vilket ger ett digitalt mätarkluster, en trådlös smartphoneladdare och uppgraderat navigationssystem till varje modell i sortimentet.
Vorsprung-modellerna får också en uppvärmd ratt som standard, medan S line- och Black Edition-bilar får några nya sportstolar. Black Edition-bilar kan fås med nya 20-tums lättmetallfälgar och det finns en ny Ultra Blue metallic lack för S- och RS-modeller.
 

Ag+

Medlem
Hur går det för alla er med produktionsvecka runt v40-45 som skrivit här tidigare?
Jag hade v44 med blev flyttad till v47.
Nu tror jag inte på pruduktion detta år ens...
Neckarsulm håller linan med A6 stängd även denna vecka (nu klappstängt i två veckor på raken)

Vi som väntar kanske kan trösta oss med att vi får en 2022a iaf, vad nu det är för skillnad mot 2021 (förutom utökad batterikapacitet)
V 48 har jag fått som produktionsvecka nu
 

Bellhou5e

Medlem
Jag fick beställde min bil i januari. Senaste beskedet var att hela A6-linan är stängd resten av detta år. De kommer återuppta produktionen i början av Q1 2022. Säljaren trodde på leverans av min bil i mars 2022, kanske april.
 

Rusty

Medlem
Lite yxigt via translate är detta huvudpunkterna:
Det tidigare valfria teknologipaketet är nu standard i hela sortimentet, vilket ger ett digitalt mätarkluster, en trådlös smartphoneladdare och uppgraderat navigationssystem till varje modell i sortimentet.
Vorsprung-modellerna får också en uppvärmd ratt som standard, medan S line- och Black Edition-bilar får några nya sportstolar. Black Edition-bilar kan fås med nya 20-tums lättmetallfälgar och det finns en ny Ultra Blue metallic lack för S- och RS-modeller.
Tack, var hittade du denna info?
 

Rusty

Medlem
Jag fick beställde min bil i januari. Senaste beskedet var att hela A6-linan är stängd resten av detta år. De kommer återuppta produktionen i början av Q1 2022. Säljaren trodde på leverans av min bil i mars 2022, kanske april.
Det låter smått osannolikt i mina öron.
Eller så har din säljare djupare insikt i produktionen än de flesta andra.

Det som till största del var ett "dragkroksproblem" i augusti har nu vuxit ut till ett stort monster som ställer hela linor i produktionen i flera månader...
 

Lattra

Ny medlem
Hej! Har följt denna tråd med olika upplevelser av bilen och framförallt leveransproblematiken.
Själv beställde jag min bil i slutet av november, typ 24-25 Nov 2020. Blev lovad en bil i Maj, som sedan blev Juni, som sedan blev September och nu får jag inget mer besked. Har alla tillval som försenar.... dragkrok och panorama. Suck. Brukar kolla tidigare tips om hotline Audi.
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag fick beställde min bil i januari. Senaste beskedet var att hela A6-linan är stängd resten av detta år. De kommer återuppta produktionen i början av Q1 2022. Säljaren trodde på leverans av min bil i mars 2022, kanske april.
Förstår jag dig rätt nu, ingen A6 tillverkas oavsett drivlina? Jag beställde en Allroad för en månad sedan. Den skulle tillverkas i April enl försäljaren. I mitt fall så väntar ytterligare en skattehöjning om den registreras efter halvårsskiftet om jag inte minns fel.
 
Man får känslan av att Audi (VW) meddelat Bosch, Siemens och andra elektronikbox tillverkare att prioritera rena elbilar för att inte tappa mark där, de som får stå tillbaka är de som har nån form av koppling till fossilt.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Jag har lastbalansering och har du inte 25 ampere i huvudsäkring kan du glömma att använda andra förbrukare när du laddar. Jag har 20A och när jag vill ladda och ugnen eller spisen eller båda är igång så backar laddaren ner från 15A på 2 faser till mellan 6-9A. Audin har 2 faser på sin ombord laddare. Köp lastbalansering om du har 20A eller mindre huvudsäkring.
MVH
Jag har haft både bil och Easee Laddbox i ett år nu, har 25A huvudsäkring, ingen lastbalanserare och förutom att de gjorde något fel vid ursprunglig inkoppling har det fungerat i princip problemfritt förutom då Easee hade serverproblem. Laddar på två faser.
 

Ag+

Medlem
Jag fick beställde min bil i januari. Senaste beskedet var att hela A6-linan är stängd resten av detta år. De kommer återuppta produktionen i början av Q1 2022. Säljaren trodde på leverans av min bil i mars 2022, kanske april.
Ja jag fick samma besked idag, tidigast v 10 2022, hur svårt skall det vara att tillverka en bil? Tror jag siktar på A6 etron den kommer väl tidigare?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp