A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

SL TFSIe

Aktiv medlem
Är på väg att beställa laddbox, är du nöjd med din Easee?
Ja, jag har haft litet strul men det visade sig till slut vara ett glapp i installationen som inte hade med boxen att göra. Easee har haft en hel del problem med sin molntjänst och jag har läst om vissa som kopplat till tibber som också haft litet störningar där den inte laddat.

Men för mig som låter den ladda när jag stoppar i sladden så fungerar den nu bra. Min Leverantör var litet irriterad över att en part på marknaden skaffat sig ensamrätt att koppla upp sig mot boxen vid felsökning.
 

BiTu

Aktiv medlem
Ny i forumet. Beställde 2 november och går i väntans tider. Tänkte beställa en laddbox och undrar om det kommer med nån typ 2 kabel med bilen och hur lång den är i så fall? Tänkte beställa en Easee och det kanske är bra att beställa en kabel samtidigt om det inte gömmer sig en lång sådan i väskan i bakluckan...
Jag köpte Easee från laddstoppet, där kunde jag välja längd på laddkabeln. Kan rekommendera dem, men det finns säkert andra bra. Har inte haft någta problem med den alls.
 

Kloff

Medlem
Väntar på min bil som ska produceras vecka 16 och har lite funderingar angående ljudsystemet.

Min bil är beställd med Bang & Olufsen-ljudet (det för ca 10k) och är orolig att de gjort på samma sätt som de gjorde med passat gte; skippat subwoofern pga batteriet.

Pratade med säljaren men han visste inte. Känns lite surt om man betalar fullpris och bara får ”hälften”.

Någon som vet?
 

Sunseeker

Medlem
Alltså någon subwoofer är ju redan i vanliga Audi sound system -som är standard i TFSie- inkluderad. Plats för någon subwoofer finns alltså. Men om B+O subwoofern är i vanliga fall större så kan det blir problem kan jag tänker mig. Det råder ju akut platsbrist där bak och under bilen, därför finns ju tex inte heller air suspension... Men jag har svårt att föreställa mig att det inte blir hela systemet om de tar full betalt. Otroligt igen hur säljaren kan inte veta sånt....
 

Kloff

Medlem
Alltså någon subwoofer är ju redan i vanliga Audi sound system -som är standard i TFSie- inkluderad. Plats för någon subwoofer finns alltså. Men om B+O subwoofern är i vanliga fall större så kan det blir problem kan jag tänker mig. Det råder ju akut platsbrist där bak och under bilen, därför finns ju tex inte heller air suspension... Men jag har svårt att föreställa mig att det inte blir hela systemet om de tar full betalt. Otroligt igen hur säljaren kan inte veta sånt....

Tack för svar!

Håller tummarna! Ljudet är viktigt för mig och hade varit tråkigt om de gör som de gjorde på GTE. Där sitter alltså en sub i standardsystemet? Du hat

verkar iallafall som att jag får det uppgraderade batteriet om man ska tro kommentarerna här.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Tack för svar!

Håller tummarna! Ljudet är viktigt för mig och hade varit tråkigt om de gör som de gjorde på GTE. Där sitter alltså en sub i standardsystemet? Du hat

verkar iallafall som att jag får det uppgraderade batteriet om man ska tro kommentarerna här.
Jag har standardsystemet och vår upplevelse är att det är bra ljud fram men inte i baksätet. De som åker där behöver högre volym än de fram. Jag ska gå ut och titta efter subwoofern till det under dagen.
 
Senast ändrad:

SL TFSIe

Aktiv medlem
Det hade varit kanon om du kunde kolla!

sjukt taggad att få bilen!
Nu har jag krupit runt i bilen, och en sak känns klar och det är att något ljud i bagagerummet hittar jag inte. Vare sig med syn eller hörsel. Det är klart fylligare ljud längst fram och skulle jag gissa baserat på det så sitter en eventuell subwoofer vid centerhögtalaren där.
Jag kan inte se något ledigt utrymme att sätta en subwoofer i bagageutrymmet heller...
 

Sunseeker

Medlem
Man kan inte se något, den sitter ju under lastgolvet - det är vad jag läste, det är ju definitivt så i de andra A6or. Det måste ju enligt beskrivningen i konfiguratorn finnas en subwoofer någonstans.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Man kan inte se något, den sitter ju under lastgolvet - det är vad jag läste, det är ju definitivt så i de andra A6or. Det måste ju enligt beskrivningen i konfiguratorn finnas en subwoofer någonstans.
Men man borde ju höra eller känna vibrationer? Lastgolvet är helt fast och höjt för batterierna, svårt att tro att det är något annat där. Eventuellt under baksätet då i så fall, fast det känns inte så.
 

Kloff

Medlem
Men man borde ju höra eller känna vibrationer? Lastgolvet är helt fast och höjt för batterierna, svårt att tro att det är något annat där. Eventuellt under baksätet då i så fall, fast det känns inte så.
Tack för att du kollade!

Känns som att det kanske är så att de skippat den då. Står visserligen att det ska finnas en i konfiguratorn. Får väl ta en vända till med säljaren, han måste ju kunna kolla upp det iallafall.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Tack för att du kollade!

Känns som att det kanske är så att de skippat den då. Står visserligen att det ska finnas en i konfiguratorn. Får väl ta en vända till med säljaren, han måste ju kunna kolla upp det iallafall.
Det står även om det standardmonterade "Audi Sound System" att det finns en subwoofer. På de "vanliga" C8 verkar den vara rund och ligga i reservhjulsbaljan, men någon sådan finns ju inte på hybriderna. Litet nyfiken är man ju.
 

aNgY

Medlem
Ev. av intresse för er som beställt men ej fått några besked: Jag fick i dagarna prel. produktionsvecka 19 med prel. leverans v23/24. Jag beställde månadsskiftet okt/nov.

Sedan en fundering laddning: Visst följer det med 1 st ca 6,5 meter laddkabel för laddbox/snabbladdning men även 1 st kabel för vanligt 230V-uttag? Kan någon också bekräfta att laddluckan är placerad vänster bak? (Så jag sätter laddboxen på rätt sida i garaget ;-))
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Ev. av intresse för er som beställt men ej fått några besked: Jag fick i dagarna prel. produktionsvecka 19 med prel. leverans v23/24. Jag beställde månadsskiftet okt/nov.

Sedan en fundering laddning: Visst följer det med 1 st ca 6,5 meter laddkabel för laddbox/snabbladdning men även 1 st kabel för vanligt 230V-uttag? Kan någon också bekräfta att laddluckan är placerad vänster bak? (Så jag sätter laddboxen på rätt sida i garaget ;-))
Det medföljer även en 3-fas handske.
 

aNgY

Medlem
Det medföljer även en 3-fas handske.
Intressant... Hur används den, är det en "adapter" till någon av de andra kablarna? Jag har ett modernt 3-fas-uttag avsäkrat med 3x16A - kan jag använda det uttaget på något vettigt sätt tro? Kan det vara ett alternativ till laddbox eller vad tappar jag för funktioner/säkerhet om jag göra på det sättet?
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Intressant... Hur används den, är det en "adapter" till någon av de andra kablarna? Jag har ett modernt 3-fas-uttag avsäkrat med 3x16A - kan jag använda det uttaget på något vettigt sätt tro? Kan det vara ett alternativ till laddbox eller vad tappar jag för funktioner/säkerhet om jag göra på det sättet?
230v-kabeln är tvådelad och du kan välja mellan vanlig stickkontakt eller 3-fashandsken i den stora "klumpen" mitt på, de är lösa kablar som kopplas in i den. Jag har inte använt annat än box eller stickkontakt. Med stickkontakten har det tagit 8-12h att ladda fullt, med boxen tar det 2,5h.
 

JE2626

Medlem
Nu så är det snart min tur med, beställde mitten feb med lev slutet maj, en nästan fullkryssad avant i en annorlunda färg..

frågan är ju nu laddare.. skulle ni sätta inne i garaget eller utomhus? Har hört nåt om att den inte laddar lika bra, förstår att det är kallt ute vid inomhusladdning...

vad har ni betalat för era laddare med grön teknik bidrag, jag lurar på tre stycken men jäkligt mycket pengar... kommer väl dock snart ännu en el/hybrid så måste ju gardera.

ser onekligen fram emot a6 igen!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp