A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

BiTu

Aktiv medlem
Vad sa dem om dina bromsar?
Tycker även min beter sig som din angående bromsarna, plus att min kan skrapa och låta som att bilen stått stilla i en vecka och skivorna rostat. Detta kanske kan vara grus som sitter fast då det hänt flera gånger och det skriker i låga farter
De sa inget om det faktiskt. Tycker fortfarande att de känns sådär ibland. Men annars är jag dundernöjd med, blir glad varje gång jag kör den.
Ni som frågar ang räckvidd om det sitter 18 eller 19 hjul på, det ska väl inte göra någon skillnad? Det är väl bredden på däcket som avgör, eller tänker jag fel?
Får snart mina 22" 🤪
 

Sunseeker

Medlem
Wow... S- line chassi och sedan 22 tum. Jag ska väl inte tar 20 tum på vinterdäck för att jag är rädd att redan med de 19'' ska bilen vara alldeles för hård fjädrad. Men ok, jag kanske är bara för gammalt 😆
 

BiTu

Aktiv medlem
Wow... S- line chassi och sedan 22 tum. Jag ska väl inte tar 20 tum på vinterdäck för att jag är rädd att redan med de 19'' ska bilen vara alldeles för hård fjädrad. Men ok, jag kanske är bara för gammalt 😆
Det är enbart fåfänga, jag vet. Men jag tycker det är snyggt, är hyfsat bilskadad.😄
 
  • Like
Reactions: Per

SL TFSIe

Aktiv medlem
Första långkörningen idag. 666 km och startade med 47km batteriräckvidd, körde på autohybridläge och batteriet tog inte slut förrän jag var framme. 82 km/h snitthastighet och drog 0,68l/mil. Körde mest på farthållare så bilen fick ta hand om det mesta själv. En behaglig resa var det.

En märklig sak dock, vid två tillfällen var det ordentliga vattenpölar, litet djupare på vägen och då reagerade bilen genom att tvärbromsa som den höll på att krocka. Litet obehagligt.
 

JonasL

Aktiv medlem
Första långkörningen idag. 666 km och startade med 47km batteriräckvidd, körde på autohybridläge och batteriet tog inte slut förrän jag var framme. 82 km/h snitthastighet och drog 0,68l/mil. Körde mest på farthållare så bilen fick ta hand om det mesta själv. En behaglig resa var det.

En märklig sak dock, vid två tillfällen var det ordentliga vattenpölar, litet djupare på vägen och då reagerade bilen genom att tvärbromsa som den höll på att krocka. Litet obehagligt.
Trevlig rapport från en långkörning. Väntar fortfarande på att göra nått längre än de 30-40km som jag själv bara kört.
Om du lägger in rutten i navin så brukar den alltid portionera ut elen så att det finns el kvar under hela resan för att utnyttja den där den gör mest nytta. Tex brukar det ju oftast vara stadskörning eller åtminstone mer stadslik körning vid målet och då sparas el för den sträckan.

Angående vattenpölarna hade jag samma fenomen på min BMW med aktiv farthållare. Inte alls en trevlig upplevelse. Förmodar att det är någon form av säkerhetsaspekt, även ifall jag tycker det mer känns osäkert.
 

Perrob

Ny medlem
Pratade med min säljare i veckan. Verkar bli leverans i vecka 17. Han bekräftade också specen på räckvidd upp till 73 km och 30g utsläpp som man kan läsa på diverse sidor.
 

Magut75

Medlem
Pratade med min säljare i veckan. Verkar bli leverans i vecka 17. Han bekräftade också specen på räckvidd upp till 73 km och 30g utsläpp som man kan läsa på diverse sidor.
Samma här. Fick mail från Audi igår om att min bil går för produktion V. 12 för leverans i april. Lååång väntan snart över!
 

Jonhok70

Ny medlem
Pratade med min säljare i veckan. Verkar bli leverans i vecka 17. Han bekräftade också specen på räckvidd upp till 73 km och 30g utsläpp som man kan läsa på diverse sidor.
Spännande, fick lite olika besked av min säljare. Först produktion V12 och sen V15 sen leverans 4-6 veckor senare. Så räknar med leverans i slutet av maj.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Trevlig rapport från en långkörning. Väntar fortfarande på att göra nått längre än de 30-40km som jag själv bara kört.
Om du lägger in rutten i navin så brukar den alltid portionera ut elen så att det finns el kvar under hela resan för att utnyttja den där den gör mest nytta. Tex brukar det ju oftast vara stadskörning eller åtminstone mer stadslik körning vid målet och då sparas el för den sträckan.

Angående vattenpölarna hade jag samma fenomen på min BMW med aktiv farthållare. Inte alls en trevlig upplevelse. Förmodar att det är någon form av säkerhetsaspekt, även ifall jag tycker det mer känns osäkert.
Hemresan idag (Åre-Danderyd) bjöd på något högre snittfart; 89 km/h men något lägre förbrukning; 0,63 l/milen. Lite glad över att slippa vara en av de som stod i laddarkö med Tesla i Hudiksvall åt båda hållen.😊. Laddade också för första gången utanför hemmet på en Bee-laddare och det fungerade mycket smidigt. Bee bjöd dessutom på de knappt 40 kronorna det kostade vid första laddningen. 😉
 

OTN

Medlem
Ny i forumet. Beställde 2 november och går i väntans tider. Tänkte beställa en laddbox och undrar om det kommer med nån typ 2 kabel med bilen och hur lång den är i så fall? Tänkte beställa en Easee och det kanske är bra att beställa en kabel samtidigt om det inte gömmer sig en lång sådan i väskan i bakluckan...
 

JonasL

Aktiv medlem
Ny i forumet. Beställde 2 november och går i väntans tider. Tänkte beställa en laddbox och undrar om det kommer med nån typ 2 kabel med bilen och hur lång den är i så fall? Tänkte beställa en Easee och det kanske är bra att beställa en kabel samtidigt om det inte gömmer sig en lång sådan i väskan i bakluckan...
Välkommen!

Det följer med en typ 2 kabel, lite osäker på längden men tror den är 5m.
 
  • Like
Reactions: OTN

SL TFSIe

Aktiv medlem
Ny i forumet. Beställde 2 november och går i väntans tider. Tänkte beställa en laddbox och undrar om det kommer med nån typ 2 kabel med bilen och hur lång den är i så fall? Tänkte beställa en Easee och det kanske är bra att beställa en kabel samtidigt om det inte gömmer sig en lång sådan i väskan i bakluckan...
Jag blev litet nyfiken själv på hur lång den är så jag gick ut och mätte. Den är ca 6:20-6:30 inklusive kontakterna.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp