A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

SL TFSIe

Aktiv medlem
Även jag förlorade ungefär en halvmil nu när kylan kom, 40km kom jag idag vid 0 grader ute.
Inte tänkt på att det är mörkt i bilen faktiskt, däremot är röststyrningen under all kritik i den. Hade en Audi A5 Sportsback -18 innan denna och den var klart bättre. Hur är det i era?
So far so good med röststyrningen, har både lyckats ringa folk utan problem och hitta någon adress.
 

JonasL

Aktiv medlem
Vilken räckvidd nådde Teknikens värld i detta test? Har inte haft möjlighet att läsa recensionen än, får vänta tills jag får papperstidningen.
Vet att de nåde 50km när de ställde bilen mot E-class och 5-serien i somras, ett test de förövrigt vann.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Vilken räckvidd nådde Teknikens värld i detta test? Har inte haft möjlighet att läsa recensionen än, får vänta tills jag får papperstidningen.
Vet att de nåde 50km när de ställde bilen mot E-class och 5-serien i somras, ett test de förövrigt vann.
De kom hela 57 km. Igår kom jag ned på 0% i räckvidd efter en längre tur men bilen gick ändå de sista 2 km hem på enbart el.
Det här testet vinner Skodan före Audi, på pris.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Jag fick svar från Jan-Erik Berggren på Teknikens Värld. Han skriver så här:

"Vi genomför räckviddstestet med fulladdat batteri och på så sätt att vi kör en speciell slinga och mäter hur långt vi kommer på el helt enkelt. Alla bilarna körs samma slinga och enligt hastighetsbegränsningen. I framtiden hoppas vi kunna köra samma test i provbänk."
 

BiTu

Aktiv medlem
Jag fick svar från Jan-Erik Berggren på Teknikens Värld. Han skriver så här:

"Vi genomför räckviddstestet med fulladdat batteri och på så sätt att vi kör en speciell slinga och mäter hur långt vi kommer på el helt enkelt. Alla bilarna körs samma slinga och enligt hastighetsbegränsningen. I framtiden hoppas vi kunna köra samma test i provbänk."
Tack för att du frågade och delade med dig! Ytterligare kul läsning i AMS, test mot E-klass och V90, Audi tog hem det hyfsat lätt:)
En fråga, har någon av er hittat stänkskydd som passar? Jag får min bil under nästa vecka, och skulle gärna få dit några innan lvereans. Alla jag hittar står det "ej S-line" på...
 

Pete

Aktiv medlem
Så kul att du får hämta ut din bil, jag har fortfarande inte fått något datum då jag får ta ut min.

ÅF brukar väl utrusta bilarna med stänkskydd, iaf fram.

Tack för att du frågade och delade med dig! Ytterligare kul läsning i AMS, test mot E-klass och V90, Audi tog hem det hyfsat lätt:)
En fråga, har någon av er hittat stänkskydd som passar? Jag får min bil under nästa vecka, och skulle gärna få dit några innan lvereans. Alla jag hittar står det "ej S-line" på...
 

BiTu

Aktiv medlem
Vet faktiskt inte, men förvärvsdatum är 9/11. Om det är någon tröst så visste inte min ÅF heller förrän idag :)
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
  1. MyAudi appen. Inte särskilt intuitiv och buggig. Trots att vi med särskild tekniker hos åf gick igenom alla steg och jag är registrerad som huvudanvändare står det tex att jag måste registrera mig i bilen för att komma åt alla funktioner. Trots att det står att min fru ska kunna låsa/låsa upp med appen så klagar den på hennes behörighet och det funkar inte. Hon kan dock starta värmaren. Däremot kan sonen göra båda... Helt mystiskt varför min Apple CarPlay alltid kommer upp trots att de är användare.
  2. Nyckeln är hopplös. Det är omöjligt att känna upp/ned/bak/fram. Skall man kunna trycka på rätt knapp måste man ta upp den och titta på den. Dessutom väldigt lätt att komma åt knapparna av misstag då den är superkänslig.
  3. För att få tidig leverans hittade jag ju en bil planerad för produktion och kunde inte välja till så mycket mer än det som redan var valt utan att riskera försening, men att bilen inte hade keyless entry som standard hade jag missat och det känns riktigt beige...
  4. Dörrarna är väldigt tung/svårstängda. Hade soft close på BMW-n jag bytte från och det är litet irriterande att ständigt behöva stänga om dörrarna.
  5. Tyckte att bilen var väldigt mörk inuti tills jag upptäckte att det ju sitter en knapp i taket för att aktivera taklampa vid öppen dörr. ?
  6. Parkeringssensorerna reagerar väldigt sent, lite otäckt sent faktiskt.
  7. Pre sense / vägmärken mfl säkerhetssystem verkar lägga av antingen när bilen blir litet smutsig eller om det är kallt. Har hänt 3 ggr denna vecka. Jag trodde först det berodde på smuts och tvättade direkt bilen men det har kommit igen efteråt när det varit runt 0 grader.

Det var nog det så länge. Den är superhärlig att både köra och åka med i tycker jag. Sitter bra trots att jag under många år vant mig vid bmws komfortstolar, saknar faktiskt inte dem så länge och gillar alcantaraklädseln. Jag får dock litet räckviddsnoja och det blir som ett nederlag när bensinmotorn går igång ?. Det ändrar sig säkert så småningom.
 

BiTu

Aktiv medlem
Ok, tack för input! Ang keyless, ja det känns B, men jag är inte beredd att betala flera tusen för nåt sånt!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp