A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

BiTu

Aktiv medlem
Nu så! På onsdag den 11:e får jag bilen. Så tidslinjen blev:

Beställning v36
Produktion planerad till v40
Besked om att bilen var tillverkad v42
Bilen i Sverige v44
Leverans v46

10 veckor från start till mål, oanat bra i pandemitider.
Vad spännande!
Jag beställde v 37, planerad produktion v 46, sen har jag inte hört mer! Kan tänka mig att beställningarna ökat stort allt eftersom fler fick reda på denna bilden i media.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Vad spännande!
Jag beställde v 37, planerad produktion v 46, sen har jag inte hört mer! Kan tänka mig att beställningarna ökat stort allt eftersom fler fick reda på denna bilden i media.
Jag fick mail från min säljare i v40 när den skulle gå i produktion, så nästa vecka får du säkert höra något. Var beställde du? Jag valde Möller bil i Uppsala istället för ÅF i Danderyd där jag bor, både bättre priser och (ännu) trevligare sales...
 

Pete

Aktiv medlem
Beställde också min bil via Möller Bil Uppsala, håller med riktigt bra säljare! Min bil ska för övrigt gå i produktion denna vecka, håller tummarna att det blir så.
Jag fick mail från min säljare i v40 när den skulle gå i produktion, så nästa vecka får du säkert höra något. Var beställde du? Jag valde Möller bil i Uppsala istället för ÅF i Danderyd där jag bor, både bättre priser och (ännu) trevligare sales...
Jag fick mail från min säljare i v40 när den skulle gå i produktion, så nästa vecka får du säkert höra något. Var beställde du? Jag valde Möller bil i Uppsala istället för ÅF i Danderyd där jag bor, både bättre priser och (ännu) trevligare sales...
Har också beställt min bil via Möller Uppsala, håller
 

BiTu

Aktiv medlem
Fick min laddbox levererad idag, ska installeras nästa vecka.
Fick precis reda på att min bil byggs precis nu, det tar 48 timmar ?
Planerad tillverkningsvecka var 46, så detta var en glad nyhet!
 

JonasL

Aktiv medlem
Fick min laddbox levererad idag, ska installeras nästa vecka.
Fick precis reda på att min bil byggs precis nu, det tar 48 timmar ?
Planerad tillverkningsvecka var 46, så detta var en glad nyhet!
Grattis, kan alltid hoppas de börjar bygga min i förtid också. Den är ju redan 6 veckor försenad.
 

Pete

Aktiv medlem
Fick min laddbox levererad idag, ska installeras nästa vecka.
Fick precis reda på att min bil byggs precis nu, det tar 48 timmar ?
Planerad tillverkningsvecka var 46, så detta var en glad nyhet!
Har du hört något mer angående din bil? Min står tydligen fortfarande kvar på fabriken.
 

BiTu

Aktiv medlem
Har du hört något mer angående din bil? Min står tydligen fortfarande kvar på fabriken.
Nej inte hört, och har heller inte frågat då jag ville bli positivt överraskad! Det är ju lite kul att det tar 48h att bygga bilen, men flera veckor att få den när den väl är klar!
 

AndreasH

Medlem
Hej
Har haft min A6 TFSIe i några veckor och har inget att klaga på. Kommer ca 4,2 mil på elen vid blandad körning. Valde Easee laddbox med Watty vilket fungerar bra tycker jag. Tar ca 2tim och 15 min att ladda fullt.
 

Bilagor

BiTu

Aktiv medlem
Hej
Har haft min A6 TFSIe i några veckor och har inget att klaga på. Kommer ca 4,2 mil på elen vid blandad körning. Valde Easee laddbox med Watty vilket fungerar bra tycker jag. Tar ca 2tim och 15 min att ladda fullt.
Vilken rolig morgonläsning! Får man fråga vad du snittar på i bränsle?
Och har du 3-fas eller 1-fas till laddaren?
Mycket snygg bil!
 

AndreasH

Medlem
Den har gått 100mil nu och kör jag på enbart bensin ligger jag på ca 0,7 om jag håller hastighetsbegränsningar.
Långtidsgenomsnittet ligger på 0,41 på 100 mil men sjunker hela tiden.

Jag kör med 3-fas och ha 20A vilket funkar fint.

Bytte till dubbfria vinterdäck igår (Conti Viking 7) och den är kusligt tyst. med dessa.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Härligt! Idag hämtade jag min också. Väldigt kul och allt känns bra hittills. Litet att lära sig i inställningar mm. Tycker inte jag riktigt fick till Battery Hold, bilen ändrar tillbaka själv fast jag ville spara batteri till resten av familjens provkörning (boxen installeras i morgon ju). Mycket teknik att lägga tid på är det ?. Otroligt nöjd med den Firmamentblå färgen, den är skitsnygg helt enkelt.
 

Pete

Aktiv medlem
Grattis till nya bilen. Längtar tills jag får hämta ut min.

Härligt! Idag hämtade jag min också. Väldigt kul och allt känns bra hittills. Litet att lära sig i inställningar mm. Tycker inte jag riktigt fick till Battery Hold, bilen ändrar tillbaka själv fast jag ville spara batteri till resten av familjens provkörning (boxen installeras i morgon ju). Mycket teknik att lägga tid på är det ?. Otroligt nöjd med den Firmamentblå färgen, den är skitsnygg helt enkelt.
 

BiTu

Aktiv medlem
Härligt! Idag hämtade jag min också. Väldigt kul och allt känns bra hittills. Litet att lära sig i inställningar mm. Tycker inte jag riktigt fick till Battery Hold, bilen ändrar tillbaka själv fast jag ville spara batteri till resten av familjens provkörning (boxen installeras i morgon ju). Mycket teknik att lägga tid på är det ?. Otroligt nöjd med den Firmamentblå färgen, den är skitsnygg helt enkelt.
Grattis! Ja, den färgen är riktigt classy, som gjord till den stora bil A6 är.
 

JonasL

Aktiv medlem
Härligt! Idag hämtade jag min också. Väldigt kul och allt känns bra hittills. Litet att lära sig i inställningar mm. Tycker inte jag riktigt fick till Battery Hold, bilen ändrar tillbaka själv fast jag ville spara batteri till resten av familjens provkörning (boxen installeras i morgon ju). Mycket teknik att lägga tid på är det ?. Otroligt nöjd med den Firmamentblå färgen, den är skitsnygg helt enkelt.
Grattis! Man börjar blir riktigt otålig när man hör om er som fått era bilar.
 

JonasL

Aktiv medlem
Hej
Har haft min A6 TFSIe i några veckor och har inget att klaga på. Kommer ca 4,2 mil på elen vid blandad körning. Valde Easee laddbox med Watty vilket fungerar bra tycker jag. Tar ca 2tim och 15 min att ladda fullt.
Samma färg som jag beställt, ser ut som jag gjort rätt val:)
Hur ser din blandade körning ut för den räckvidden?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp