A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pete

Aktiv medlem
Har också beställt en A6 55tfsi e med planerad produktionsvecka 45. Hoppas det håller bara. Kul att ni är nöjda med era bilar!
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Jag beställde min 31 augusti med produktionsvecka 40. Fick Mail i början av V40 om att den skulle byggas och sedan bekräftelse på att den var klar torsdag v42. Beräknad leverans i början eller mitten av november. Stort tryck verkar göra att det blir litet förseningar. (Den låstes som planerat för produktion v36).
 

Pete

Aktiv medlem
Jag beställde min 31 augusti med produktionsvecka 40. Fick Mail i början av V40 om att den skulle byggas och sedan bekräftelse på att den var klar torsdag v42. Beräknad leverans i början eller mitten av november. Stort tryck verkar göra att det blir litet förseningar. (Den låstes som planerat för produktion v36).
Ja verkar så. Dock nära för din del nu, bara hoppas på en snabb leverans till Sverige.
 

Magut75

Medlem
Hej på Er! Jag beställde min bil den 12 okt och fick april muntligen av säljaren. Verka spreta rejält angående leveransdatum. När jag skummade igenom era kommentarer verkar jag ligga en månad efter Er i beställning, men 4-5 månader senare i leverans... Segt!
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
April vad var jag hörde när jag provkörde Avanten den 19/9 också. Trist att hamna på fel sida av den skiljelinjen. För ett halvt liv sedan väntade jag i exakt 365 dagar på en TT. Det tog så lång tid att jag fick köpa demobilen som en vänt-TT...
 

Magut75

Medlem
April vad var jag hörde när jag provkörde Avanten den 19/9 också. Trist att hamna på fel sida av den skiljelinjen. För ett halvt liv sedan väntade jag i exakt 365 dagar på en TT. Det tog så lång tid att jag fick köpa demobilen som en vänt-TT...
Ja, det är väl bara att vänta! Men den som väntar på något gott...:)
 

BiTu

Aktiv medlem
Det är väl bara att vänta och se, men tålamod vad det gäller leverans av beställd bil är inte min starka sida!
 

JonasL

Aktiv medlem
Har också beställt en Avant. La min beställning 1/9 och fick preliminär prodvecka 44. Sen är jag ringde och kollade läget för 3 veckor sen fanns det inte längre någon vecka alls i systemet. Fick en ny preliminär vecka förra vecka, då var det helt plötsligt prodvecka 50.

Så verkar väldigt olika även för oss som beställt nästan samtidigt. Tex 6 veckors skillnad mellan mig och SL Tfsie som beställde en dag innan.
 

Pete

Aktiv medlem
Fick höra att en del av förseningarna beror på att Audi har problem att hålla fram en viss sorts fälg.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Har också beställt en Avant. La min beställning 1/9 och fick preliminär prodvecka 44. Sen är jag ringde och kollade läget för 3 veckor sen fanns det inte längre någon vecka alls i systemet. Fick en ny preliminär vecka förra vecka, då var det helt plötsligt prodvecka 50.

Så verkar väldigt olika även för oss som beställt nästan samtidigt. Tex 6 veckors skillnad mellan mig och SL Tfsie som beställde en dag innan.
Jag valde att kompromissa litet med utrustningsvalet för att få tillgång till en bil som redan var reserverad i produktion av återförsäljaren. Vi får klara oss utan baksätesvärme, elstolar och 360-kamera men får å andra sidan bilen relativt snart. :)

Lyckades ändra färgen från Svart till blå men sedan riskerade ändringar att flytta bort bilen från v40 ut i det okända.
 

JonasL

Aktiv medlem
Jag valde att kompromissa litet med utrustningsvalet för att få tillgång till en bil som redan var reserverad i produktion av återförsäljaren. Vi får klara oss utan baksätesvärme, elstolar och 360-kamera men får å andra sidan bilen relativt snart. :)

Lyckades ändra färgen från Svart till blå men sedan riskerade ändringar att flytta bort bilen från v40 ut i det okända.
Ok, det kan ju förklara en del. Jag hade några val som jag promt ville ha, så den möjligheten hade inte jag. Pratade med min säljare och han hade någon kund som beställt senare än mig som ändå skulle få sin bil i slutet av nov. Men då hade kunden kryssat i princip alla tillval.

Såg att du också valde mellan A6 och 330e Touring. Hade båda hemma på lån och Audin kändes mycket trevligare invändigt. Så fick bli A6 trots att den är onödigt stor för mig.
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Min bil är i Sverige och har fått ett registreringsnummer. Står nu i hamnen och väntar på transport till ÅF. Den trånga sektorn verkar nu vara rekondpersonalen hos ÅF som är underbemannad... De säger max 2-3 veckor från nu för att ge sig själva litet marginal. Jag hetsar på dem. :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp