A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Rusty

Medlem
Ja, men det var ingen specialutrustning på något sätt. Frågade säljaren om det var någon del som går att eftermontera men han vet inget och får inga svar av Audi. Märkligt att världens största bilkoncern inte kan ge något besked alls.

Det är tjänstebilar och vi beställde tre bilar samtidigt varav en av bilarna inte ens gått i produktion än.
Då tror jag ni haft sämre köplatser vid beställning.
Varje audihandlare har ju x antal produktionsslottar att leka med i stöten.
Vilket innebär att om du beställer när slottarna är fulla så kan du få vänta ett bra tag (från en månad till flera månader med tanke på covid osv) innan nya slottar för bilfirman delas ut och du får din order allokerad mot en given slot.
 

Bellhou5e

Medlem
Ja, det låter ju rimligt. Dock är ju bilen redan tillverkad och en transport till Sverige borde ju inte ta en månad? (säljaren sa att jag inte kommer få den nästa vecka).
 

Rusty

Medlem
Ja, det låter ju rimligt. Dock är ju bilen redan tillverkad och en transport till Sverige borde ju inte ta en månad? (säljaren sa att jag inte kommer få den nästa vecka).
Jo då, du får lätt räkna med 5-6 veckor efter att den byggts klart.
Den ska dessutom först till Södertälje och registreras (det är då du får reg.nr från bilhandlaren) sen ska den levereras till bilfirman som ska förbereda den för leverans till kund.
Så:
Två veckor för att ens få in bilen i Sverige
Två veckor för transport samt pappersjobb i Södertälje
En till två veckor transport samt iordningsställande av bilfirman.
Detta är vad jag upplevt själv med två tidigare nya bilar så kan inte ta gift på tiderna och att det är såhär det funkar för alla men för mig är det ovan tider och förfarande som har gällt.
 

Ag+

Medlem
Är det någon annan som fått nya besked att Audi har fått leveransproblem igen? Fick bekräftat att min bil tillverkats vecka 8 men nu verkar det som att kriget i Ukraina gör att de inte kan få fram en del. Bilen var ju tillverkad?! Säljaren får inga besked och därför kan han inte säga när jag får min bil...som jag beställde den 15 januari 2021.
Fick detta från min säljare, beställde februari 2021
Det positiva är att den är på gång i fabriken, men problemet är att i och med det som händer i Ukraina så står det stilla på många håll.
Vi har i dagsläget ingen information om när bilen kan produceras, förhoppningsvis får vi information om detta snart och att bilen börjar röra på sig.
Det är tråkigt läge såklart, men vi kan inte göra så mycket mer just nu.
 

Fager74

Medlem
Fram tills för ett par veckor sedan var min bil planerad att produceras v17. Den är beställd 2021-02-11. Nu finns det inte längre någon produktionsvecka associerad med bilen enligt min handlare... Bara att vänta och se vad tiden utvisar antar jag.
 

Pellesverige

Ny medlem
Kabelmattan tillverkas i Ukraina, därav mer leveransproblem, gäller stora delar av VW koncernen.
Beställde 5 mars 21, fick ett ordernummer för en månad sedan, men..........
 

Bilixten

Ny medlem
Jag fick äntligen bilen förra veckan. Cirka 430 dagar efter beställning. Rätt sjukt egentligen, att behöva vänta så länge på en bil.
 

ShamnA6

Ny medlem
Innan kriget bröt ut hade jag fått bekräftad produktions v.14 jag beställde 2021-04-15. Fick precis beskedet att den nu är ytterligare försenad, produktion i Juli. Detta beroende på kabelstammar som tillverkats i Ukraina var förklaring.
 

Bellhou5e

Medlem
Fick svar idag från min säljare (som tidigare sagt att bilarna skulle byggas vecka 8) att de är påbörjade(!), men mer info än så kan han inte få fram. Beställde alltså våra tre bilar den 18/1 2021. En av de tre bilarna har fått produktionsdatum i SEPTEMBER! Innan man får köra den har det ju gått nästan två år!? Det är ju smått orimlig väntetid även under pandemi och krig.

En kollega till mig köpte en iD4 i november 2021 och hämtade ut den vecka 6. Prioriteras elbilar?

2023 släpps ju den nya A6 e-tron. Bilen jag köpt kommer ju vara ”gammal”.

Skrev av mig lite frustration nu bara.
 

Richard66

Ny medlem
Fick svar idag från min säljare (som tidigare sagt att bilarna skulle byggas vecka 8) att de är påbörjade(!), men mer info än så kan han inte få fram. Beställde alltså våra tre bilar den 18/1 2021. En av de tre bilarna har fått produktionsdatum i SEPTEMBER! Innan man får köra den har det ju gått nästan två år!? Det är ju smått orimlig väntetid även under pandemi och krig.

En kollega till mig köpte en iD4 i november 2021 och hämtade ut den vecka 6. Prioriteras elbilar?

2023 släpps ju den nya A6 e-tron. Bilen jag köpt kommer ju vara ”gammal”.

Skrev av mig lite frustration nu bara.
Helt sjukt att behöva vänta så länge från lagd beställning. Vet ju inte hur ert behov är men jag skulle iaf avboka efter så lång väntan. Som du skriver, ”snart” är modellen gammal och C9 kommer ut.
Annars är jag själv efter 3 månader väldigt nöjd med bilen (köpte en beg -20 o slapp väntan). Inget negativt att hitta mer än att jag skulle valt en bil med mer lull-lull men budget sa tyvärr stopp.
 

Bellhou5e

Medlem
Helt sjukt att behöva vänta så länge från lagd beställning. Vet ju inte hur ert behov är men jag skulle iaf avboka efter så lång väntan. Som du skriver, ”snart” är modellen gammal och C9 kommer ut.
Annars är jag själv efter 3 månader väldigt nöjd med bilen (köpte en beg -20 o slapp väntan). Inget negativt att hitta mer än att jag skulle valt en bil med mer lull-lull men budget sa tyvärr stopp.
Vi avbokade faktiskt bilen som fick produktion i september. Det kändes ohållbart att vänta så länge. Nu väntar vi med spänning på de andra två som vi skall få ytterligare information om ”om några veckor”. Skål!
 

Ag+

Medlem
Kors i taket, min bil är nu tillverkad och väntar på båtleverans, så om fyra veckor så är den förhoppningsvis min. Beställd feb 2021
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp