A6 55 TFSI e

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

aNgY

Medlem
Är det fler än jag som har problem med myAudi-appen? Har ibland svårt att ansluta till bilen via appen och i stort sätt varje gång jag försöker starta "Temperaturreglering" så funkar det inte. Finns det någon uppdatering man behöver göra hos Audi tro och i så fall hur vet jag om min bil behöver det?
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Är det fler än jag som har problem med myAudi-appen? Har ibland svårt att ansluta till bilen via appen och i stort sätt varje gång jag försöker starta "Temperaturreglering" så funkar det inte. Finns det någon uppdatering man behöver göra hos Audi tro och i så fall hur vet jag om min bil behöver det?
Nej, du är verkligen inte ensam. Den är helt kass. Det som kan få det på rätt(are) köl är att logga ut och in igen. Eller att ominstallera appen. Det verkar inte heller vara någon permanent lösning då problemet återkommer efter ett tag men på kort sikt kan det fungera.
 

Rusty

Medlem
Ursäkta sent svar. Jag köpte min från ett företag i Halland.
Förväntar mig snart ett mejl från säljaren som säger att det har blivit framflyttat igen med tanke på vad VW-koncernen sa som halvledare under 2022. Lite tråkigt att vänta på en bil i över 15 månader, känns ju nästan som om att man skall avboka och beställa 2023 när den eldrivna A6 kommer (om den kommer).
Vilken info från VW koncernen hänvisar du till?
Tack på förhand
 

Ag+

Medlem
ÄNTLIGEN! Nu finns bilen i Sverige, med Svenskt reg.nummer. Ska få bilen om en vecka eller två.
Beställde bilen i slutet av Nov 2020. Så ja, lång väntan, ca 14 månader. Så nu ser jag fram emot att börja testa och se vad bilen går för.
Så de tillverkas fortfarande, kanske min kommer under april då?
 

Palman

Ny medlem
Nja så enkelt är det väl inte.
Audi kan bara peka på pandemin så har dom lagen på sin sida gällande "saker vi inte kan styra över".
Annars har vi ju rätt till ersättning och "skadestånd" hela högen här inne
Det där stämmer inte. Kravet för att få häva är att dröjsmålet är av väsentlig betydelse för köparen. Det spelar alltså ingen roll att biltillverkaren har haft svårt att leverera. Däremot påverkas rätten till skadestånd med anledning av dröjsmålet om säljaren kan visa att anledningen till dröjsmålet ligger utanför hans kontroll och han inte skäligen har kunnat övervinna det. Står mer om detta på länken: https://d-jur.se/rattsomraden/tvist/allman-kopratt/drojsmal-med-avlamnande/
 

Bellhou5e

Medlem
Glädjande besked för mig. Min Audi är spikad att produceras under vecka 8. Beställd 15/1 2021. Vet någon på ett ungefär hur långt tid det tar från att bilen rullar av linan tills att jag kan hämta ut den?
 
Glädjande besked för mig. Min Audi är spikad att produceras under vecka 8. Beställd 15/1 2021. Vet någon på ett ungefär hur långt tid det tar från att bilen rullar av linan tills att jag kan hämta ut den?
Du får nog räkna styvt en månad, det ska åkas tåg, båt och lastbil så det tar sin tid. Sen ska din ÅF färdigställa den
 

SL TFSIe

Aktiv medlem
Glädjande besked för mig. Min Audi är spikad att produceras under vecka 8. Beställd 15/1 2021. Vet någon på ett ungefär hur långt tid det tar från att bilen rullar av linan tills att jag kan hämta ut den?
Efter att min bil var byggd (vilket var 2v efter det var sagt att den skulle gå i produktion) så gick det precis 4v innan jag fick leverans.
 
Grattis, beställde min den 2021-02-09 men ingen info ännu. Nästan så man kan vänta ett par månader till så man slipper vinterdäcken.
Min vart tillverkad 22 dec -21 och sen inträdde långt stopp i fabriken vid jul till typ 10 jan, om transport påbörjades innan jul eller efter 2,5 vecka i jan -22 ska jag låta vara osagt. Men gick den i väg innan jul kan du ju lägga på 3 veckor om din blev tillverkad efter jul och då borde den dyka upp om nån vecka.
 

Rusty

Medlem
Nu är min bil producerad och inväntar leverans till Sverige.
Beställde 4 April 2021.


Nu åker man tyvärr på att kränga på vintersulor, lyxproblem haha
 

Bellhou5e

Medlem
Är det någon annan som fått nya besked att Audi har fått leveransproblem igen? Fick bekräftat att min bil tillverkats vecka 8 men nu verkar det som att kriget i Ukraina gör att de inte kan få fram en del. Bilen var ju tillverkad?! Säljaren får inga besked och därför kan han inte säga när jag får min bil...som jag beställde den 15 januari 2021.
 

Rusty

Medlem
Är det någon annan som fått nya besked att Audi har fått leveransproblem igen? Fick bekräftat att min bil tillverkats vecka 8 men nu verkar det som att kriget i Ukraina gör att de inte kan få fram en del. Bilen var ju tillverkad?! Säljaren får inga besked och därför kan han inte säga när jag får min bil...som jag beställde den 15 januari 2021.
Min bil blev klar vecka 7 i Neckarsulm. Den har nu fått reg nr och jag kommer hämta den nästa vecka. Jag beställde i april så det låter mycket märkligt att du som beställt flera månader innan mig får din bil producerad senare och fortfarande inte fått in den i sverige. Kanske har med utrustning att göra
 

Bellhou5e

Medlem
Min bil blev klar vecka 7 i Neckarsulm. Den har nu fått reg nr och jag kommer hämta den nästa vecka. Jag beställde i april så det låter mycket märkligt att du som beställt flera månader innan mig får din bil producerad senare och fortfarande inte fått in den i sverige. Kanske har med utrustning att göra
Ja, men det var ingen specialutrustning på något sätt. Frågade säljaren om det var någon del som går att eftermontera men han vet inget och får inga svar av Audi. Märkligt att världens största bilkoncern inte kan ge något besked alls.

Det är tjänstebilar och vi beställde tre bilar samtidigt varav en av bilarna inte ens gått i produktion än.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp