Ja det bygger tydligen på att det ska vara ett visst tryck.Min kyler inte heller...har fattat det som att om det är för lite köldmedium (r 134a) så avaktiveras kompressorn. Frågan är hur man hanterar en så flyktig gas...
Jag ska försöka ta reda på hur mycket det ska vara i och vilket tryck.Min kyler inte heller...har fattat det som att om det är för lite köldmedium (r 134a) så avaktiveras kompressorn. Frågan är hur man hanterar en så flyktig gas...
Och som ungefär ALLTING med modernare bilar (utom kanske en synlig punktering) så är det FELKODSkontroll som är första punkten.Har en ac som inte kyler, tänkte om det är en fördel att byta tryckvakt innan man lämnar in för en eventuellt ac service?
Någon som fyllt sin AC själv, det verkar inte så avancerat.
Jag ska se om jag kan få tag i en läsare för VAG.Och som ungefär ALLTING med modernare bilar (utom kanske en synlig punktering) så är det FELKODSkontroll som är första punkten.
Och i detta fall inte motorns felkoder, utan i klimatanläggningens felkoder. Då kan man få veta om det istället för låg nivå gas råkar vara en givare som gett upp eller något annat fel.
Helt enkelt en start för att se var du ska jobba.