Vad är det för ”visslande” eller ”pipande ljud” !?!?

Yxiii

Ny medlem
Jag har ett fruktansvärt irriterande ljud jag upptäckte när jag håller foten lätt på gasen och bara flyter med i trafiken
spelar ingen roll om jag kör i 70, 80, 90, eller 100kmh det kommer alltid.
Pipandet slutar om jag inte håller ”lätt gas”
Vad kan det vara för galet?

Har även ett konstigt prasslande eller rasslande ljud vid gaspådrag. Men tydligen inte tillräckligt högt för att vissa mekaniker ska tycka det är konstigt... låter nästan som att dörren inte är riktigt stäng (vilket den är)

någon som har eller har haft liknande ljud?

OBS prassel/rassel finns inte med på klippet.
Visa bilaga trim.A908D27C-C36D-4A48-AD7E-316DE7F49E71.MOV

A

Andreas Arvidsson

Guest
Hej! Jag har också det där pipande ljudet (hög frekvens) i ca 90-100 km/h. Mycket störigt, men vet inte vad det beror på tyvärr. Vad har du för motor? Jag har en A6 C7 2.0 TDI 2017.

Yxiii

Ny medlem
Hej! Jag har också det där pipande ljudet (hög frekvens) i ca 90-100 km/h. Mycket störigt, men vet inte vad det beror på tyvärr. Vad har du för motor? Jag har en A6 C7 2.0 TDI 2017.

Tjena, jag har en A6 allroad 3.0tdi -2014
Jag lämnade in min på felsökning och det var kamkedjespännaren som var dålig vilket kommer kosta 70.000:- att fixa på Audi...

Nu hade jag i och för sig ett svagt rasslande ljud också och det är ju med stor sannolikhet det ljudet som är att kamkedjan blivit för slapp.
sen om det vIsslande ljudet också kommer från dåligt sträckt kamkedja vet jag inte än. Får se när det är lagat om det är borta.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp