Värma batteriet

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Classe

Ny medlem
Tesla har en funktion där batteriet värms upp en tid innan man kommer till laddstationen på så sätt laddar den snabbare. Har pratat med min återförsäljare på Audi och de säger att det inte finns en sådan funktion på etron. Laddade igår och bredvid stod en Tesla som laddade betydligt snabbare än min etron😔
 

JohJes

Medlem
Det stämmer. Batteriet tar emot max laddning när det håller ca 40 grader. Att värma upp batteriet tar ju en del av den kvarvarande laddningen så det är inte helt enkelt att jämföra. Innan du åker och laddar kan du prova att gasa på ordentligt på motorvägen för att värma batteriet på så sätt. Men som jag skrev, det är svårt att jämföra vad som ger kortast laddtid, framförallt nu när det är ordentligt kallt.
 

JohJes

Medlem
Om du har en så pass avancerad bil som en Audi E Tron så tycker jag du ska läsa på och lära dig alla aspekter det handlar om att ha och vårda en elbil.
Skulle tycka det var tråkigt om du är som en Svenne!

(Svenne bara struntar i allt och sedan skyller på andra om det inte går hennes väg).
 

Classe

Ny medlem
Om du har en så pass avancerad bil som en Audi E Tron så tycker jag du ska läsa på och lära dig alla aspekter det handlar om att ha och vårda en elbil.
Skulle tycka det var tråkigt om du är som en Svenne!

(Svenne bara struntar i allt och sedan skyller på andra om det inte går hennes väg).
Jag har haft elbil i snart 5 år detta är min andra etron. Kan bilen mycket väl och är bra påläst om elbilar. Bilen är fantastisk men vad gäller mjukvaran måste jag tyvärr konstatera att Tesla ligger före på vissa delar.
 

Classe

Ny medlem
Jag trodde detta forum var en hjälp för Audiägare och inte oförskämda kommentarer. Detta är inget forum för mig nu lämnar jag detta för gått🙁
 

Per

Administrator
Forumpersonal
Jag trodde detta forum var en hjälp för Audiägare och inte oförskämda kommentarer. Detta är inget forum för mig nu lämnar jag detta för gått🙁
Hej @Classe. Ja den kommentaren var över gränsen, men JohJes har tagit bort den självmant så antar hen ångrar den.

Så nej, oförskämda kommentarer är inget vi uppskattar här.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp