TT Roadster Sufflett går inte upp.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Wija

Ny medlem
Hej,
Suffletten på min TT Roadster Mk2 går inte upp. Fyllde olja i hydraulmotorn och då gick den ner som den ska, men inte upp. Sidoluckorna öppnar men sen är det tyst. Har provat att "motionera" sidoluckorna" utan resultat. Någon som har tips på vad mer jag kan göra ELLER tips på verkstad som kan Audi TT suffletternas styrning, ställdon, sensorer etc?
Tacksam för alla tips.
Jan,
[email protected]
070-581 01 13

Wija

Ny medlem
Lät SBP göra en analys då jag besiktade bilen nyligen. Det visade ingenting. Använder de samma utrustni g som en märkesverkstad?

rolleslitz

Aktiv medlem
Lät SBP göra en analys då jag besiktade bilen nyligen. Det visade ingenting. Använder de samma utrustni g som en märkesverkstad?
Det bilprovningar vid normal besiktning kollar är felkoder till motorn enligt protokoll OBD-2, Audi har på många bilar betydligt fler möjliga koder bara för motorn. Så en enkel läsare kommer inte ens för motorn ge alla felkoder.

För att kolla cabben måste du gå in i minst en annan modul (har inte kollat just cabbe så kan inte säga vilka), kanske flera.

Avancerade felkodsläsare kan ibland, tex VCDS kan du gå in i de flesta moduler.

Så fråga de som kollade felkoder åt dig om de kollade i bilens ALLA olika moduler eller om de bara kollade motorn.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp