Service återställning

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Måste man ha en genuin vcds för att kunna resetta service på a8 ??

Köpte en piratversion för 1000lappen men det går inte att återställa service.

Bilen är en audi a8 4.2 -1994
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Låter konstigt. Jag har också en fulvariant och den går alldeles utmärkt att nolla serviceindikering med. Både på A3-07 och S6-97.
Det var däremot lite klurigt att hitta första gången hur det skulle göras.
/ Hälsningar Claes
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Provat göra adaption och skriva in nya värden men det är som att det inte lagras i bilen
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Provat göra adaption och skriva in nya värden men det är som att det inte lagras i bilen
Kan inte påstå att jag har använt det till så mycket mer än just för att nolla serviceindikeringen och ändrat känslighet på larm, men det har som sagt funkat. Jag använder en gammal laptop med XP och utan uppkoppling på om det nu kan ha någon betydelse. Jag kommer ihåg att det stod noterat på flera ställen i instruktionen att programmet absolut inte fick uppdateras, oklart vad som skulle hända då, men jag har i alla fall följt rådet.
En variant för din del är ju om du kan testa med en annan bil eller dator och se om felet ligger där någonstans.
/ Hälsningar Claes
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Nå det fungerar då inte med min version på min bil sen får du ha vilka kunskaper du vill. Har du nånsin återställt på en a8 -94 ???
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Lär dig först hur man hanterar VCDS! det är avancerat program och inget för amatörer, då man kan förstöra bilen om man inte vet vad man pysslar med. Ingen ide att köpa original VCDS om man inte vet 100% vad man håller på med och för det andra så behöver man ingen VCDS för att återställa servis på en gammal A8 det kan man göra manuellt på instrument brädan men har ingen lust att säga det till dig du verkar som en dryg person.

Haha du vet verkligen ingenting ???
"Det kan man göra från instrument brädan" ???
Vet du ens hur en audi a8 ser ut ??? Pajas ?
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Testade precis en org vcds, det gick både att släcka servicen samt göra en autoscan på bilen vilket inte fungerade med kina versionen. Nu har jag iaf beställt en egen också.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp