Problem med batteri och låst baklucka på A6 Avant BDW efter multiremsbyte

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

V4bergman

Ny medlem
Jag fick byta multiremmen på min A6 Avant motorkod BDW (V6).
Iallafall så närjag kopplar på laddaren blinkar instrumentpanelen som en julgran och sedan kommer jag inte åt batteriet eftersom bilen just nu är helt strömlös och de "intelligenta" teknikerna som konstuerade bilen tyckte att det var en bra ide att placera batteriet i bakluckan utan manuell öppning på denna baklucka.

Så hur gör jag nu då jag inte ens kommer åt batteriet? ^^Och ja jag vet om anslutningarna i motorutrymmet men vet inte hur batteriet är nu när det har varit låga minus inatt. Skulle ha fått starthjälp men personen svek.

rolleslitz

Aktiv medlem
Jag fick byta multiremmen på min A6 Avant motorkod BDW (V6).
Iallafall så närjag kopplar på laddaren blinkar instrumentpanelen som en julgran och sedan kommer jag inte åt batteriet eftersom bilen just nu är helt strömlös och de "intelligenta" teknikerna som konstuerade bilen tyckte att det var en bra ide att placera batteriet i bakluckan utan manuell öppning på denna baklucka.

Så hur gör jag nu då jag inte ens kommer åt batteriet? ^^Och ja jag vet om anslutningarna i motorutrymmet men vet inte hur batteriet är nu när det har varit låga minus inatt. Skulle ha fått starthjälp men personen svek.
Det du får göra är att koppla på ett annat batteri (från annan bil, startkablar från annan bil, eller laddare) på plusplinten i motorrummet, eller på startmotorns grova anslutning.
Ladda upp bilens batteri så mycket att du kan öppna bakluckan, nu kan du byta batteriet om det är bortom räddning samt underhållsladda.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp