Luftfjädring tömmer frambälgar vid långsam körning och rattutslag på Audi A6 C6

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Philip

Ny medlem
Hej! Jag har en c6 audi a6 med luftfjädring. Som titeln lyder så har jag träffat på ett ganska konstigt problem och dessutom svårt att felsöka.
Luftfjädringen beter sig som vanligt MEN ibland så tömmer den bälgarna fram på luft helt utan vidare, detta händer ofta i samband med långsam körning och fulla rattutslag tätt inpå varandra.. med andra ord vid parkering eller liknande så att gummit slipar skärmkanten. Då får man lägga hjulen rakt och vänta 10-15 sekunder så reser den sig igen till vanlig höjd. Det som gör det ännu jobbigare är att det inte händer varje gång men ofta. Har ej märkt av det under sommar väglag ännu men det kan komma då detta har börjat hända nu denna vinter. Förlåt för min otroligt långa text men tänkte kolla med proffsen här inne före man ger sig på det ifall någon har stött på samma typ av problem.

rolleslitz

Aktiv medlem
Plocka ut felkoder, men en gissning är att du har ett batteri som är dåligt och du får brist på strömming ibland.

Plocka fram en multimeter och mät på batteripoler (eller pluspol under huven), börja sedan svänga ratten mellan ändlägen och kolla vad som händer med spänningen över batteri.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp