Led ramp på A6 c6 med bi xenon

Ulrikmalmoe

Ny medlem
Hej!
Jag har köpt en billig ledramp och kabelsats för att jag absolut inte är nöjd med helljuset på min bil.
Nu ska jag då installera rampen, men på diverse forum pratar folk om cambus och annat. Finns det folk härinne som själv har installerat ledramp/extraljus?
Jag är tacksam för tips!

JanneT

Ny medlem
Hej!
Jag har köpt en billig ledramp och kabelsats för att jag absolut inte är nöjd med helljuset på min bil.
Nu ska jag då installera rampen, men på diverse forum pratar folk om cambus och annat. Finns det folk härinne som själv har installerat ledramp/extraljus?
Jag är tacksam för tips!
Verkar inte vara någon på Audiforum som vet hur man gör detta. Har själv frågat på Audiverkstan och fått svaret att det "går inte".... Det finns ju olika intelligenta mekaniker naturligvis ;-) Det enklaste är nog en XBB light switch för en dryg 1000:- lapp. (finns bl.a. hos lyson.se) Problemet med bi-Xenon är att på vissa modeller finns ingen 12V signal att styra ett "vanligt" relä med, utan en 5V signal för att fälla upp "skärmen" i lamphuset. Vad jag har läst mig till är det nog senare modeller som har denna variant. Har själv en ramp som jag tänkte montera på en Q3-18 men har inte heller hittat någon enklare lösning. Det borde finnas någon 12V signal någonstans kan man tycka när helljuset är tänt?

G

Gäst

Guest
Hej!
Jag är tacksam för tips!
Hej.
Det går.. Har en A6 Allroad -10 med både ramp och extraljus, kan kolla när jag får tid vart styrströmmen till reläna är tagen ifrån.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp