Kabel till slitagevarnare

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Viola

Ny medlem
Kontakt och kabel från slitagevarnaren vidare in i bilen på min A6 Allroad 2015 har oxiderat och behöver bytas.
Kan det vara rimligt med ett pris på 8300 för byte av kontakt och skarva kabel?
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Kontakt och kabel från slitagevarnaren vidare in i bilen på min A6 Allroad 2015 har oxiderat och behöver bytas.
Kan det vara rimligt med ett pris på 8300 för byte av kontakt och skarva kabel?
Jag har förstått på ett av dina tidigare inlägg att det är vad märkesverkstaden vill ha betalt för bytet. En kabel oxiderar knappast, om inte isoleringen är borta. Jag kan ju inte säga hur det ser ut i ditt fall, men troligtvis så är det själva kontakten som är oxiderad och då vill de byta komplett kabel med kontakt. Om jag var i din sits så skulle jag nog kolla med någon duktig allbilsverkstad /bilelektriker om det bara går att byta enbart kontakten, då bör du komma undan betydligt billigare.
Nu har jag ju som sagt var inte sett din bil, så det får bli lite skott från höften ;)
/Hälsningar Claes
 

Viola

Ny medlem
Har löst det med en lokal verkstad till en helt annan kostnad.
Lite lurigt me hur de går på om reparationer å hutlösa priser.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har löst det med en lokal verkstad till en helt annan kostnad.
Lite lurigt me hur de går på om reparationer å hutlösa priser.
Det är tyvärr mer regel än undantag att kostnaderna på märkesverkstäder drar iväg, gäller inte bara Audi, har råkat ut för det på olika bilar genom jobbet, men då var det ju inte min plånbok som blev lidande...
Skönt att det löste sig i alla fall och tack för återkopplingen (y)
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp