Hur upplever ni er E-tron?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Haft min i 3 veckor nu, enligt mig den bästa bilen jag haft! Älskar den på ren svenska :)

Audi-appen fungerar mycket bättre nu efter uppdateringen upplever jag.

Har en E-tron 50, standard Edition.

Om det ska vara nåt så är det väl räckvidden men med snabbladdarna så var det inga problem alls att köra Stockholm - Öland i somras för vår del.

Intressant o veta hur andra upplever bilen?

+ Den e knäpptyst enligt mig
+Snyggare design får man leta efter
+Rymmer otroligt mycket, 3 barn o packning utan takbox = Inga problem
+0-100 på 7 sekunder känns som 4 sekunder när man lägger in Sport läget o trycker till!! :)

-Standard Edition e lite snålt på vissa saker, adaptiv farthållare bör vara standard i en bil för 799 tkr, även upplåsning utan nyckel??
-Räckvidden, igen, går bra med alla snabbladdare men hade gärna haft 10 mil till

Va säger ni andra?
 

betterlead

Medlem
Jag är överlycklig med min 55:a S-Line!
Så otroligt skön att köra. Har varken åkt eller kört en tystare bil som dessutom sväljer alla ojämnheter i vägbanan bättre. (Skulle väl i så fall vara en gammal Citroen DS-Padda, när det gäller fjädringen.)

Det enda jag har att klaga på, är appen som jag tycker fortfarande fungerar dåligt. Gränssnittet är också kasst i den. Mycket brus man måste skrolla förbi innan man kommer till väsentligheter.
Saknar också loggningen som fanns i Volvo-appen eller på deras sajt där man kunde se exakt var man kört, tidpunkt, förbrukning m.m.
 

holck

Medlem
Jag har en 50 Etron Sportback medelst nästan alla tillval. Oerhört trevlig bil.
Jag ser fram emot att åka till jobbet (de dagar jag får åka)..

Nej, det är något annat det här.. Ställ den i allroad och känn dig som chefen på vägen i ditt
vardagsrum. :D

Räckvidden må vara en smula begränsad - man får stanna lite då och då men helt ok!

Det enda negativa jag har att säga är att menyssystemen är lite 2013.. Men, alla är ju inte som jag :)

// A
 

4Ringar

Ny medlem
Jag har en 50 Quattro Proline sen två månader tillbaka, sjukt nöjd hittills!
Enda begränsningen är som några skrivit innan räckvidden, får väl i praktiken ut max 25 mil så ska man på nån lite längre resa är det ju viss planering som gäller. Ionity är ju än så länge att föredra pga hastigheten, men har man mindre bråttom börjar det komma upp många InCharge laddare här och var där du kan koppla in dig med egen kabel och betala runt 3 kr/kw.

Kvaliteten på själva bilen är klockren tycker jag, har inte upplevt några barnsjukdomar alls på min.
Rymlig och tyst är summeringen! Känns snabbare än på pappret också.

Valde 21", florettsilver, B&O ljudet (som var rejält mycket bättre än B&O ljudet i A4 Allroaden jag hade innan), 4-zons klimat och baksätesvärme för kidsen/frun + hellackerade stötfångare.

My Audi appen är buggig generellt sett, men gör ändå jobbet hyfsat bra.
 

mikroo

Ny medlem
Haft min i 3 veckor nu, enligt mig den bästa bilen jag haft! Älskar den på ren svenska :)

Audi-appen fungerar mycket bättre nu efter uppdateringen upplever jag.

Har en E-tron 50, standard Edition.

Om det ska vara nåt så är det väl räckvidden men med snabbladdarna så var det inga problem alls att köra Stockholm - Öland i somras för vår del.

Intressant o veta hur andra upplever bilen?

+ Den e knäpptyst enligt mig
+Snyggare design får man leta efter
+Rymmer otroligt mycket, 3 barn o packning utan takbox = Inga problem
+0-100 på 7 sekunder känns som 4 sekunder när man lägger in Sport läget o trycker till!! :)

-Standard Edition e lite snålt på vissa saker, adaptiv farthållare bör vara standard i en bil för 799 tkr, även upplåsning utan nyckel??
-Räckvidden, igen, går bra med alla snabbladdare men hade gärna haft 10 mil till

Va säger ni andra?
Det finns en funktion i den Norska My Audi, där man kan ladda ner extrafunktioner såsom Matrix, dynamiska blinker, DAB-radio, Apple CarPlay bl.a Då kan du få din bil mer utrustad, kostar visserligen, men ändå. I övrigt håller jag med på alla ovanstående punkter, skulle och ha velat haft lite fler förvaringsfack, exempelvis för solglasögon.
 
Är det någon av er som har e-tron som använt den som dragbil? Hur mycket påverkas räckvidden? Läste en test på tesla X som i princip dubblade förbrukningen med ett större täckt släp.
 

perjar

Ny medlem
Har haft vår Q4 e-tron ett par månader och den är rent körmässigt väldigt skön. Tyst kupé, bra både fram och för baksätespassagerarna. En fin bil som dessutom låter lite framtidsspejsat när man kör långsamt.
Lite dåligt med lastutrymme kanske. Kablarna tar en hel del plats. Men å andra sidan hade vi en Passat tidigare och det lastutrymmet är svårslaget...
Jag trodde i min enfald att det skulle finnas gott om plats under "motorhuven" eftersom det inte finns någon motor där. Men ack vad jag hade fel. Där är knökfullt.

Varför finns det inga mugghållare i baksätet?

Att få igång bilen vid köpet var en mardröm dock. "Det är bara att köra och sen laddar ni ner appen och där kan man göra en massa saker" sa säljaren vid överlämningen.
Pyttsan! Att aktivera, registrera ägare, användarkonto och huvudanvändare krävde flera samtal till supporten, till åf och email. Extra svårt eftersom det bara är hustrun, som är registrerad ägare, som får ställa frågor och få svar. Om jag ringer så kan dom bara svara på email till hustrun. Svårjobbat att vara Audikund.

Fortfarande har vi inte lyckats ordna så att vi slipper klicka bort meddelandet om att acceptera integritetsinställningar varenda gång vi ska använda bilen. Extremt irriterande. Ingen verkar veta hur man ska göra. Eftersom det fortfarande inte går att vara flera användare på bilen måste vi använda samma id och lösenord i appen dessutom.
För det mesta säger appen att bilen saknar mobiltäckning eller inte svarar när man försöker kommunicera med den via appen. Meningslöst.
Man kan säga att även om bilen i sig är ett väldigt fint fordon, så är den digitala upplevelsen kring bilen väldigt rudimentär, instabil, tålamodsprövande och allmänt svårjobbad. Audi har en del att jobba på..
 

Nickeetron

Ny medlem
Haft min i 3 veckor nu, enligt mig den bästa bilen jag haft! Älskar den på ren svenska :)

Audi-appen fungerar mycket bättre nu efter uppdateringen upplever jag.

Har en E-tron 50, standard Edition.

Om det ska vara nåt så är det väl räckvidden men med snabbladdarna så var det inga problem alls att köra Stockholm - Öland i somras för vår del.

Intressant o veta hur andra upplever bilen?

+ Den e knäpptyst enligt mig
+Snyggare design får man leta efter
+Rymmer otroligt mycket, 3 barn o packning utan takbox = Inga problem
+0-100 på 7 sekunder känns som 4 sekunder när man lägger in Sport läget o trycker till!! :)

-Standard Edition e lite snålt på vissa saker, adaptiv farthållare bör vara standard i en bil för 799 tkr, även upplåsning utan nyckel??
-Räckvidden, igen, går bra med alla snabbladdare men hade gärna haft 10 mil till

Va säger ni andra?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp