Hur upplever ni er E-tron?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit. Se fler här.
Haft min i 3 veckor nu, enligt mig den bästa bilen jag haft! Älskar den på ren svenska :)

Audi-appen fungerar mycket bättre nu efter uppdateringen upplever jag.

Har en E-tron 50, standard Edition.

Om det ska vara nåt så är det väl räckvidden men med snabbladdarna så var det inga problem alls att köra Stockholm - Öland i somras för vår del.

Intressant o veta hur andra upplever bilen?

+ Den e knäpptyst enligt mig
+Snyggare design får man leta efter
+Rymmer otroligt mycket, 3 barn o packning utan takbox = Inga problem
+0-100 på 7 sekunder känns som 4 sekunder när man lägger in Sport läget o trycker till!! :)

-Standard Edition e lite snålt på vissa saker, adaptiv farthållare bör vara standard i en bil för 799 tkr, även upplåsning utan nyckel??
-Räckvidden, igen, går bra med alla snabbladdare men hade gärna haft 10 mil till

Va säger ni andra?

betterlead

Medlem
Jag är överlycklig med min 55:a S-Line!
Så otroligt skön att köra. Har varken åkt eller kört en tystare bil som dessutom sväljer alla ojämnheter i vägbanan bättre. (Skulle väl i så fall vara en gammal Citroen DS-Padda, när det gäller fjädringen.)

Det enda jag har att klaga på, är appen som jag tycker fortfarande fungerar dåligt. Gränssnittet är också kasst i den. Mycket brus man måste skrolla förbi innan man kommer till väsentligheter.
Saknar också loggningen som fanns i Volvo-appen eller på deras sajt där man kunde se exakt var man kört, tidpunkt, förbrukning m.m.

holck

Medlem
Jag har en 50 Etron Sportback medelst nästan alla tillval. Oerhört trevlig bil.
Jag ser fram emot att åka till jobbet (de dagar jag får åka)..

Nej, det är något annat det här.. Ställ den i allroad och känn dig som chefen på vägen i ditt
vardagsrum. :D

Räckvidden må vara en smula begränsad - man får stanna lite då och då men helt ok!

Det enda negativa jag har att säga är att menyssystemen är lite 2013.. Men, alla är ju inte som jag :)

// A

4Ringar

Ny medlem
Jag har en 50 Quattro Proline sen två månader tillbaka, sjukt nöjd hittills!
Enda begränsningen är som några skrivit innan räckvidden, får väl i praktiken ut max 25 mil så ska man på nån lite längre resa är det ju viss planering som gäller. Ionity är ju än så länge att föredra pga hastigheten, men har man mindre bråttom börjar det komma upp många InCharge laddare här och var där du kan koppla in dig med egen kabel och betala runt 3 kr/kw.

Kvaliteten på själva bilen är klockren tycker jag, har inte upplevt några barnsjukdomar alls på min.
Rymlig och tyst är summeringen! Känns snabbare än på pappret också.

Valde 21", florettsilver, B&O ljudet (som var rejält mycket bättre än B&O ljudet i A4 Allroaden jag hade innan), 4-zons klimat och baksätesvärme för kidsen/frun + hellackerade stötfångare.

My Audi appen är buggig generellt sett, men gör ändå jobbet hyfsat bra.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp