Hjälp med tätning inspr.pump Audi 100 2.0 -91 AAE

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
M

Mads_Vinter

Gäst
Mellan spjällhuset/insprutningspumpen och insugsgrenröret sitter en gummitätning som drar så mycket tjuvluft att jag kan lyfta hela "paketet" vad kan delen/delarna heta? Är det en enda enhet med gummi mellan två metallplattor som håller insprutningspumpen på plats, eller vulkas/limmas det ihop på något sätt? Jag har googlat mig blå, men hittar ändå inte rätt sprängskiss.

Någon om kan bistå med tips?
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Mellan spjällhuset/insprutningspumpen och insugsgrenröret sitter en gummitätning som drar så mycket tjuvluft att jag kan lyfta hela "paketet" vad kan delen/delarna heta? Är det en enda enhet med gummi mellan två metallplattor som håller insprutningspumpen på plats, eller vulkas/limmas det ihop på något sätt? Jag har googlat mig blå, men hittar ändå inte rätt sprängskiss.

Någon om kan bistå med tips?
Jag vet tyvärr inte riktigt vad du menar, men det kanske går att hitta något matnyttigt här: http://www.oemepc.com/audi/parts_ls...991/hg/1/catalog/au/drive_standart/118/lang/e

Finns även: https://audi.7zap.com/en/rdw/
som jag har haft mycket nytta av.
/Hälsningar Claes
 
M

Mads_Vinter

Gäst
Fick svar på annat forum, men då jag själv hatar om man hittar en fråga man själv har så står de obesvarad så återkopplar jag. OEN 048129761A. Dock en dyster bild då den bara verkar finnas att få tag ifrån baltländerna och ryssland. Dock har biltema "förgasaranslutning" den passade :)
 
M

Mads_Vinter

Gäst
Oj, missade att uppdatera och se ditt svar innan jag skrev inläggetovan clabbe. Tack för att du tog dig tid att svara :)
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Oj, missade att uppdatera och se ditt svar innan jag skrev inläggetovan clabbe. Tack för att du tog dig tid att svara :)
Tack för återkopplingen! Jag har köpt en del prylar på Ebay från just baltländerna, och kan konstatera att C3 och C4 modellerna verkar vara ganska "vanliga" där.
Dom kanske vårdar sina bilar bättre, vad vet jag. /Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp