fett till abs pump - A6:a -95

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

flya6

Medlem
pumpen fastnade för 4 år sedan, hade oxiderat fast.. då gjorde jag bara rent och monterade tillbaka.. nu 4 år senare började lampan att lysa igen.. hade lite tur, då jag bara behövde lossa de 2 torx-skruvarna i bakkant och vickade på pumpen och det släppte..
behöver givetvis plocka ner och smörja upp.. någon som vet vad man använder för smörjmedel

bilderna är för 4 år sedan.. man kan se att det ärjat på sidväggen 38..
 

Bilagor

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
pumpen fastnade för 4 år sedan, hade oxiderat fast.. då gjorde jag bara rent och monterade tillbaka.. nu 4 år senare började lampan att lysa igen.. hade lite tur, då jag bara behövde lossa de 2 torx-skruvarna i bakkant och vickade på pumpen och det släppte..
behöver givetvis plocka ner och smörja upp.. någon som vet vad man använder för smörjmedel

bilderna är för 4 år sedan.. man kan se att det ärjat på sidväggen Visa bilaga 38..
Min första tanke var "ska det vara någon smörja där över huvud taget"?
Det ser ut som att det är metall mot metall,eller?
I så fall ska det bara vara så rent som möjligt och att en eventuell tätning är hel så att det inte drar in diverse skräp.
När jag råkar ut för liknande problem med elektromagneter på jobbet så är det noggrann rengöring och slipning med finaste smärgelduken som gäller, men som sagt, det är under förutsättning att mina gissningar av konstruktionen stämmer... / Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp