Fel efter programuppdatering

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Karbo

Ny medlem
Lämnade in min a8 4,2 tdi 2011 för att få en ny nyckel programerad. Blev informerad att en programuppdatering av motor och växellåda behövde göras och det var väl ok. Hämtade bilen och vid första accelerationen går bilen in i limp home, lampan för förvärmning blinkar, ac:n slutar fungera, varningslampa för tmps och drivlina lyser, varning att luftfjädring, adaptiv belysning och säkert några varningar till kom upp.

Lämnade tillbaka den till verkstaden och dem ska titta på om det har något mer programvaruuppdateringen att göra men har svårt att tro att detta är en slump. Någon som varit med om något liknande?
 

Karbo

Ny medlem
Märkte också att klockan gick fel. Den ställer ju in sig själv, har aldrig behövt röra den ens när jag bytt batteri..
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Att programuppdateringar kan gå fel har man ju hört från alla möjliga branscher...
Är sedan ett par år "fritidsforskare", men när jag fortfarande jobbade så var det mer än en gång som uppdateringar gick fel, så man var tvungen att återgå till den tidigare mjukvaran för att få igång grejorna.
Jag jobbade inte med bilar, men problemet verkar finnas i alla branscher.
Hoppas att det löser sig för dig i alla fall.
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp