Färg på emblem S6

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
A

AnnaH

Gäst
Halloj!
Jag och sambon köpte en S6 V8 4,2 från -00 i mars och tänkte fixa upp den inför sommaren.

Min sambo omkom i en mc olycka och nu tänkte jag försöka fixa bilen. Kan ingenting så tänkte kolla här.

Emblemet som sitter bak har förlorat sin röda färg. Finns det något sätt man kan fixa det på?

Kanske minsta problemet men då är iaf utsidan komplett.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Halloj!
Jag och sambon köpte en S6 V8 4,2 från -00 i mars och tänkte fixa upp den inför sommaren.

Min sambo omkom i en mc olycka och nu tänkte jag försöka fixa bilen. Kan ingenting så tänkte kolla här.

Emblemet som sitter bak har förlorat sin röda färg. Finns det något sätt man kan fixa det på?

Kanske minsta problemet men då är iaf utsidan komplett.
Det var inte något trevligt läge, och att sedan behöva ta itu med bilen som ni har köpt ihop måste vara tungt.
Nu är det en väldigt bekväm och skön bil, så jag hoppas att det inte är alltför mycket som behöver fixas.
Jag vet inte riktigt hur emblemet ser ut, men jag skulle nog rekommendera dig att köpa ett nytt tex. https://www.modemedia.se/product/au...MIgPe6w6uR6gIVBUkYCh1UcQYjEAYYASABEgKr1vD_BwE
Det finns att få tag på hos Ebay och en massa olika ställen, bara att googla.
Blir sällan bra om man ska börja måla i gamla emblem som har tappat färgen.
Går säkert att köpa hos Audi också, men det brukar vara ett pris på grejorna så att man skulle kunna tro att det är gjort av guld.
Men det kostar ju inget att fråga...
/Hälsningar Claes
 
R

rrr

Gäst
Halloj!
Jag och sambon köpte en S6 V8 4,2 från -00 i mars och tänkte fixa upp den inför sommaren.

Min sambo omkom i en mc olycka och nu tänkte jag försöka fixa bilen. Kan ingenting så tänkte kolla här.

Emblemet som sitter bak har förlorat sin röda färg. Finns det något sätt man kan fixa det på?

Kanske minsta problemet men då är iaf utsidan komplett.
nagellack i finns ju i många kulörer, borde inte vara så svårt att hitta en hyfsat lik röd och sedan kanske lite tejp som maskering och fingerfärdighet så är nog emblemet ok för något eller några år till.
 
A

AnnaH

Gäst
Det var inte något trevligt läge, och att sedan behöva ta itu med bilen som ni har köpt ihop måste vara tungt.
Nu är det en väldigt bekväm och skön bil, så jag hoppas att det inte är alltför mycket som behöver fixas.
Jag vet inte riktigt hur emblemet ser ut, men jag skulle nog rekommendera dig att köpa ett nytt tex. https://www.modemedia.se/product/au...MIgPe6w6uR6gIVBUkYCh1UcQYjEAYYASABEgKr1vD_BwE
Det finns att få tag på hos Ebay och en massa olika ställen, bara att googla.
Blir sällan bra om man ska börja måla i gamla emblem som har tappat färgen.
Går säkert att köpa hos Audi också, men det brukar vara ett pris på grejorna så att man skulle kunna tro att det är gjort av guld.
Men det kostar ju inget att fråga...
/Hälsningar Claes
Problemet är att det är gamla emblemet och inte nya och vill helst ha gamla men kanske får sätta på den nyare modellen
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har du möjlighet att posta en bild på emblemet som sitter på bilen nu?
/ Hälsningar Claes
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Bytte på min s6 -00 för massa år sedan,, emblemem var riktigt dyr hos audi men jag köpte från ebay. Annars finns det kanske beggat
 

Killawife

Aktiv medlem
Jag köpte hobbyfärg på den lokala leksaksaffären och fyllde i mina, det blev jättebra. Den jag köpte heter Klarröd blank. En Humbrol enamel liten plåtburk.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp