En till Audi på uppfarten..🙂

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Köpte mig en A6 allroad 45 tdi -2020 idag.. Ska bli kul att se hur den känns och jämföra med bmw 530 xdrive och v90 d5 jag kört senast..

Blir att optimera den samt ta bort adbluen som första steg iaf sen får man se 🙂
 

Nimo

Aktiv medlem
Köpte mig en A6 allroad 45 tdi -2020 idag.. Ska bli kul att se hur den känns och jämföra med bmw 530 xdrive och v90 d5 jag kört senast..

Blir att optimera den samt ta bort adbluen som första steg iaf sen får man se 🙂
Jag har kört med Bsr i min 45 Tdi sedan det kom ut på marknaden. Den går fantastisk fint. Förra året fick jag en uppdatering av växellådan i samband med service. Jag skulle absolut rekommendera att du kollar om den är gjord innan optimering då den skriver över programvaran från Bsr. Jag körde Bsr i min Allroad 218 tidigare och detta är ett snäpp upp enl min mening.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
aha okay, jag ska kolla om det är gjort...borde väl bara gå att ringa till audi åf och ange reg nr ?

kikade på bsr idag, men funderar på stertman kopia..350hk/720nm.. fick ett pris på 5000kr med adblue delete.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Har också haft en c7.5 med 218hk och med bsr..tyckte det var en grymt fin bil på vägen den här borde ju vara snäppet upp 🙂
 

Nimo

Aktiv medlem
aha okay, jag ska kolla om det är gjort...borde väl bara gå att ringa till audi åf och ange reg nr ?

kikade på bsr idag, men funderar på stertman kopia..350hk/720nm.. fick ett pris på 5000kr med adblue delete.
Du kan säkert ringa till Audi och kolla om uppdateringen är gjord. Jag fick med ett papper om uppdateringen, den kanske ligger ihop med serviceprotokollen?

Vad en Stertmankopia är vet jag inte. Kan det vara AlienTech som merparten av alla firmor använder sig av oavsett namnet på firman?

Varför vill du ta bort ADblue på en nästan ny bil? Jag antar att det fungerar eftersom du köpt bilen.

Bilen som sådan är ett lyft mot tidigare generation. Det som inte är ett lyft är att hela instrumentbrädan är gjord i knarrande hårdplast. Det ser snyggt ut men är inte särskilt gediget.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Bilen är på väg till mig nu och kommer om jag har tur ikväll annars imorrn,, så ska kolla igenom papprena..

Jo det är väl kopior som "alla" mindre optimerare använder sig av.

Vill ta bort adbluen för vill inte nåt bekymmer vintertid, garantin täcker inte då bilen slagit över på 9000mil.

Jasså, har bara kört en kort sväng en c8 så har som inte hunnit jämföra destomer, c7 var ju solid som få std bilar kan mäta sig med.


ska bli spännande att se när den kommer 🙂
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Fick bilen igår kväll så bara hunnit köra nå kortare svängar , ruskigt fin på vägen känns tight å solid.
Men tycker det är snik att inte keyless entry är standard på en 2020 års a6 allroad, det trodde jag ingick i alla🙂

Hur får jag bort huvudanvändare på bilen, fast jag raderat så finns hen fortfarande kvar ??
 

Nimo

Aktiv medlem
Fick bilen igår kväll så bara hunnit köra nå kortare svängar , ruskigt fin på vägen känns tight å solid.
Men tycker det är snik att inte keyless entry är standard på en 2020 års a6 allroad, det trodde jag ingick i alla🙂

Hur får jag bort huvudanvändare på bilen, fast jag raderat så finns hen fortfarande kvar ??
Kul att det känns bra, det är en fin bil. Ang keyless så har jag aldrig haft det och kanske inte därför inte saknat det

Huvudanvändare har jag ingen koll på hur man raderar. Båda mina bilar var nya och jag var därför först med registreringen.

Återkom gärna och berätta om det blev optimering och vad du tycker.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Nu är bilen optimerad och vart en jäkla skillnad, men tycker ändå responsen mellan motor å låda är sämst. man gasar å inget händer sen kommer allt som på en gammal volvo 240 turbo 😆.
Fick inte till adblue delete, motorlampa tänds och larmar på att den inte får kontakt med adblue modul, provat flertal olika filer men ingen skillnad.
 

Nimo

Aktiv medlem
Nu är bilen optimerad och vart en jäkla skillnad, men tycker ändå responsen mellan motor å låda är sämst. man gasar å inget händer sen kommer allt som på en gammal volvo 240 turbo 😆.
Fick inte till adblue delete, motorlampa tänds och larmar på att den inte får kontakt med adblue modul, provat flertal olika filer men ingen skillnad.
Jag tycker responsen är bra i sportläget. Man kan väl ifs tycka att Audi borde kunna bättre men nu är jag van detta. Däremot så märks det hur bra det skulle kunna vara när man kör i manuellt läge. Då är responsen omedelbar. Bra fart är det minst sagt.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
jo man blir väl van det säkert med tiden,, i övrigt en grym bil, har nog aldrig haft en lika skön bil att köra långkörning, fjädringen måste ju vara bland det bästa som finns.
 

Nimo

Aktiv medlem
jo man blir väl van det säkert med tiden,, i övrigt en grym bil, har nog aldrig haft en lika skön bil att köra långkörning, fjädringen måste ju vara bland det bästa som finns.
Ja den har fin komfort, trots 21 tums hjul och att jag föredrar lägsta läget luftfjädringen. När jag går in och ska ställa höjden så kommer jag bara till två streck, det går inte att komma ner till ett. Är det samma för dig? Min förra Allroad gick det på.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp