Elektronik fel, motorvärmare

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Oskar S

Ny medlem
Hej, jag har köpt en ganska ny Audi A4 2017, 5500 mil. Efter jag köpt den fick jag motor- och kupé värmare eftermonterat och allt fungerar bra tills jag kopplar in och kör motorvärmaren hos min flickväns familjs hus. Det funkar bra hemma hos mig men efter att jag kopplade in den första gången där kom det upp massor av felmeddelande som exempelvis, fel på antisladd, fel på pre sense city, farthållare ur funktion, fel på styrning osv. Lämnade in den på Audi och fick den fixad och de menade att det bara var någon mjukvara fel. Likadant hände nästa gång jag kopplade in den hemma hos min flickvän, ett flertal felmeddelande kom upp igen, denna gång försvann de dock efter att jag kört en stund och sedan startat om bilen. Detta har nu hänt två gånger då de sedan försvinner. Det händer enbart när jag kopplar in där, hemma fungerar det utmärkt.

Har någon nån aning om vad felet kan vara? Det är ju ett vanligt strömuttag så det borde ju fungera på båda ställena eller kan det ha något att göra med att det är någon annan spänning i uttaget eller något i den stilen? Uppskattar all hjälp!
Mvh/Oskar
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har aldrig hört talas om att det skulle kunna påverka elektroniken i bilen. Du har möjligen inte en batteriladdare ansluten i motorvärmarsystemet?
Är det någon annan som använder samma uttag till sin bil?
/Hälsningar Claes
 

Oskar S

Ny medlem
Har aldrig hört talas om att det skulle kunna påverka elektroniken i bilen. Du har möjligen inte en batteriladdare ansluten i motorvärmarsystemet?
Är det någon annan som använder samma uttag till sin bil?
/Hälsningar Claes
Ja de använder samma uttag till två andra bilar men tror jag har löst problemet. Det uppstår inget fel när bara ett av uttagen används
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hmm, känns som att det där behöver kollas upp. Tänker mest på i vilken kondition uttagen är, hur anslutningar i uttagen ser ut och eventuella anslutningar i centralen.
Är uttagen kopplade över en jordfelsbrytare?
/Hälsningar Claes
 

MickeM

Medlem
Kolla så skyddsjord i bilens intag har god kontakt med chassiet. Så det inte blir strömmar eller potensialsättning som stör bilelektroniken.
Kolla båda bilarna. Det här du anledning att ha koll på ändå om det blir ett elfel.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp