Bakljus ur funktion

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Sebbe80

Ny medlem
Båda bakljusen på höger sida har slutat fungera (LED). Har kollat säkringar o rengjort kontakter. I och med att båda bakljusen på höger sida slutat samtidigt misstänker jag att det är något fel längre fram i kablarna. Någon som har en idé o tips om det går att lösa själv eller om det är lika bra o bara lämna in den på verkstaden?
 

Sebbe80

Ny medlem
Båda bakljusen på höger sida har slutat fungera (LED). Har kollat säkringar o rengjort kontakter. I och med att båda bakljusen på höger sida slutat samtidigt misstänker jag att det är något fel längre fram i kablarna. Någon som har en idé o tips om det går att lösa själv eller om det är lika bra o bara lämna in den på verkstaden?
Glömde tillägga att det är en a3:à från 2011
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Glömde tillägga att det är en a3:à från 2011
På de flesta bilar som har tillverkats under de senaste tjugo åren, så styrs massor av funktioner av styrdon på olika ställen i bilen. Dit hör bland annat ljus, blinkers, bromsljus mm.
Om det blir fel i ett styrdon så bör(säger inte skall) det lämna en felkod för enklare felsökning. Om det är fel i själva "lampan" törs jag inte svara på om det ger någon felkod.
Rekommenderar dig alltså att börja med en felkodsavläsning till att börja med.
/Hälsningar Claes
 
  • Like
Reactions: Per

Audi_A6/3

Ny medlem
Båda bakljusen på höger sida har slutat fungera (LED). Har kollat säkringar o rengjort kontakter. I och med att båda bakljusen på höger sida slutat samtidigt misstänker jag att det är något fel längre fram i kablarna. Någon som har en idé o tips om det går att lösa själv eller om det är lika bra o bara lämna in den på verkstaden?
Hej, jag har samma problem, hittade du någon lösning?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp