Bakljus ur funktion

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit. Se fler här.

Sebbe80

Ny medlem
Båda bakljusen på höger sida har slutat fungera (LED). Har kollat säkringar o rengjort kontakter. I och med att båda bakljusen på höger sida slutat samtidigt misstänker jag att det är något fel längre fram i kablarna. Någon som har en idé o tips om det går att lösa själv eller om det är lika bra o bara lämna in den på verkstaden?

Sebbe80

Ny medlem
Båda bakljusen på höger sida har slutat fungera (LED). Har kollat säkringar o rengjort kontakter. I och med att båda bakljusen på höger sida slutat samtidigt misstänker jag att det är något fel längre fram i kablarna. Någon som har en idé o tips om det går att lösa själv eller om det är lika bra o bara lämna in den på verkstaden?
Glömde tillägga att det är en a3:à från 2011

clabbe

Moderator
Forumpersonal
Glömde tillägga att det är en a3:à från 2011
På de flesta bilar som har tillverkats under de senaste tjugo åren, så styrs massor av funktioner av styrdon på olika ställen i bilen. Dit hör bland annat ljus, blinkers, bromsljus mm.
Om det blir fel i ett styrdon så bör(säger inte skall) det lämna en felkod för enklare felsökning. Om det är fel i själva "lampan" törs jag inte svara på om det ger någon felkod.
Rekommenderar dig alltså att börja med en felkodsavläsning till att börja med.
/Hälsningar Claes

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp