Audi 10v Turbo (MC) oljetrycks problem.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Holm

Ny medlem
Har en 89as 100 turbo quattro som varnar för lågt oljetryck vid gaspådrag, extra oljetrycksmätaren visar kring 4-5 bars tryck men har haft strul med instrumenthuset så litar inte riktigt på den. Om någon visste några vanliga fel så uppskattas hjälp.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har en 89as 100 turbo quattro som varnar för lågt oljetryck vid gaspådrag, extra oljetrycksmätaren visar kring 4-5 bars tryck men har haft strul med instrumenthuset så litar inte riktigt på den. Om någon visste några vanliga fel så uppskattas hjälp.
Det är inte så vanligt med frågor om dessa bilar längre, av förklarliga skäl.
Det som jag spontant tänker på när du säger att den externa mätaren tycks mäta "rätt" är att du har problem antingen i instrumenthuset med någon nålmotor eller en strulande givare.
På det avsomnade forumet Nordic Audi fanns det två gubbar "lekman" och "jaka54" som bollade idèer och lösningar med varandra för att hålla igång sina klenoder.
Båda två håller numera till på www.garaget.org
Eftersom dom tyvärr inte tycks ha hittat hit så föreslår jag att du ställer frågan där, chansen att få svar lär vara betydligt större. /Hälsningar Claes
 

Fenrir

Medlem
Är kablarna rätt kopplade? det låter som 2 kablar är växlade, jag har själv haft detta problem.
Sammanlagt är det 3 kablar till oljetryckskontakt och oljetrycksgivare och det är lätta koppla dem fel.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp