Vinterdäck & fälg Audi A6 2020

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Cordoba

Ny medlem
Hej,
Jag är i behov av att skaffa mig en uppsättning beg vinterdäck/dubb på fälg till en Audi A6 avant årsmodell 2020. Ser att det på blocket finns en del fälgar med tum mellan 16-19 som suttit på tidigare årsmodeller av A6. Passar dessa till aktuell modell? Blir ju surt att köpa en uppsättning som inte passar. Ska man hålla sig till orginalfälgar?
/C
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Är et mått typ lika så passar det ju.
Finns massa bultcirkelguide på nätet där ser du et på c7 samt c8 modell
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Ex på min c7 allroad har jag q5ans 19" (et39) fälgar som jag använder på vinter.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Har du köpt rätt storlek på fälgarna så dom inte är för små ? Skiljer det bara 2mm i ET så ska det då inte ta i bromsoket, så tajt kan ju inte orginal hjulen vara ???
 
R

rrr

Gäst
dom jag köpte passade tydligen inte, däckverkstad sa att dom tog i bromsoken. innebär det att det är för högt ET? Enligt säljaren så hade dom suttit på en A6 -14.
Nej, ET kan vara rätt men en fälg kan ändå ta i bromsok. Det hänger också på utformningen av ekrar. Nu vet jag inte för -20 modellen men genom hela historien har tex en A6 haft en ordentlig uppsättning olika motorer under en given karossmodell, och inte sällan olika stora bromsar beroende på vilken motor.
 

Cordoba

Ny medlem
Har du köpt rätt storlek på fälgarna så dom inte är för små ? Skiljer det bara 2mm i ET så ska det då inte ta i bromsoket, så tajt kan ju inte orginal hjulen vara ???
Orginal sitter det 18 tums fälgar, dessa https://www.original-felgen.com/4k0601025d8z8.htmlJag fick tag på 17 tums med vad som enl säljaren skulle passa på denna. Dessa hade suttit på en Audi A6 -2014. På insidan av fälgarna står det inte Uppmärkt ET , tomt efter. står även 17x7,5 JJ M161.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp