Vibrerande växelspak

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Rs4look

Ny medlem
Hej

Har försökt lusläsa mig till varför växelspaken vibrerar lite i min nyköpta a4 tdi 190hk manuell låda.Allt på bilen funkar ypperligt o känns nästan sjukt pigg för o vara 190hk.Rs4 kitet gör inte saken sämre.Men stör mig på att spaken inte är stilla.så frågan lyder fler med samma fel som lycktas fixa detta?

Mer frågor.

Rs4 kitet är super snyggt men vill ha 2 fungerande utblås på varsin sida men såg igår att adblue tanken sitter i vägen eller vad det är för något.Hir har ni andra löst detta?

Vill även montera drag på bilen men vad för drag skall man ha när rs4 stötfångaren sitter där?


Tack på förhand
Mvh Björn G
 

CarlA4

Medlem
Hej!

När jag köpte min 2017 A4 så provkörde jag en manuell quattro demo bil och märkte samma sak att den rör sig och vibrerar. Tyvärr så gjorde man växel länkaget enklare (läs billigare) på B9an mot föregående B8 modellen. Vilket gör att det rör sig och vibrerar mer. Hade en manuell B8 innan och den kändes både tajtare stabilare även efter 10 000 mil. Säljare hade samma reflektion i frågan.

Vad gäller drag så brukar det bara finnas typ fast eller avtagbar att eftermontera, om du inte köper en original infällbar. Anpassade till eftermarknads kit tror jag inte finns. Det brukar blir anpassning med sticksåg som gäller till vald krok.

//Calle
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp