Vibrerande bromsar

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

plutus

Ny medlem
Jag köpte en Audi A6 för tre år sedan, efter ett år började bromsarna vibrera, mer ju högre fart, inga problem tänkte jag satte dit ny skivor och klossar, funkade bra i ett halvår, sedan började det igen. OK, jag kanske köpte för billiga skivor, så jag köpte dyrare bosch-skivor och bytte igen, fungerade bra i tre månader så började det på nytt. Är det någon som har en ide om vad detta kan bero på? Det känns meningslöst att bara byta skivor igen.
 

Robban_F

Aktiv medlem
Kan du se rost på skivorna? Då bromsar du för lite!
Hur som helst, kör ut på en motorväg utan trafik. Gasa på ordentligt och bromsa sedan hårt och ordentligt (men utan att ABS reagerar). Upprepa några gånger.
Bättre?
 

plutus

Ny medlem
Ingen rost, skivorna är ju bara ca 4 månader gamla, Samma sak om jag har sommar eller vinterdäck, mätte om fälgen vinglade (tänkte om navet var snett) Men i så fall var det mindre än 1 mm och inte synligt.
 

Robban_F

Aktiv medlem
Skivor får ytrost på nån dag. Efter två veckors stillestånd för min bil så var det tydligt att bromsarna tog ojämnt. Några hårda inbromsningar på motorvägen (utan trafik bakom) avhjälpte det fenomenet.
Har du provat?
 

plutus

Ny medlem
Uppdatering, jag bytte skivor en tredje gång, men även nav och hjullager vänster fram, och nu är det mer än fyra månader utan att bromsarna har börjat vibrera igen, så det verkar ha med navet att göra.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp