Vibration låg fart Allroad 3.0 (218) 2018

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Patrik Saxman

Ny medlem
Har vibrationer som låter som en mullrande baslåda vid kraftig sväng i låg fart känns som något i drivlinan men svårt att känna vart det kommer ifrån, det är både när man kör framåt och backar oavsett höger eller vänster.

Tips och ideer?
 

MickeM

Medlem
Är det ljudet i länkade tråden du menar?
I så fall är ser bara att ignorera.

Min A4 Quattro från 2017 har också samma ljud som detta:

 

MickeM

Medlem
helt normalt när du svänger skarpt.
pga 4hjulsdriften.
Nej, inte alls vanligt, eller ens normalt där det inte ens är stumt mellan axlarna som tex pickuper med aktiverad Awd.
Jag har nog haft 10talet 4hjulsdrivna bilar nu med de flesta olika system för 4hjulsdrift, men denna är den ENDA som har haft oljud vid sväng.

Inte ens Pickup'erna med stumt på mitten hade oljud. Visst, det bröt och tuggade något hjul men det lät inget direkt.
Haft Range Rover och Toyota Corolla med permanent 4wd via mittdifferensial utan något som helt ljud. Även en Rav4 II som också hade torsenliknande mittdiff helt utan detta ljud.

Så det är riktigt kass av en premiummodell att ha detta ljud, men fel som i något trasigt är det inte.
 

Nimo

Aktiv medlem
Har vibrationer som låter som en mullrande baslåda vid kraftig sväng i låg fart känns som något i drivlinan men svårt att känna vart det kommer ifrån, det är både när man kör framåt och backar oavsett höger eller vänster.

Tips och ideer?
Min Allroad 218 hade exakt samma beteende. Däremot så har inte min A7 45 Tdi något läte vid samma typ av körning.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
haft flera audis och dom har alla låtit när man kör sakta och svänger max
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
okay både mina a4or och a6 +a6 allroaden har tuggat när man svängt, men allroaden var värst vet inte om det berodde på däcken då ?
 
Har märkt samma sak på A6 Avant, A6 Ultra och A6 Allroad. Så det har antagligen inget samband med Quattro.
Kan bero på hjulinställning och däckens bredd.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp