Verkstaden felmonterar kamrem?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Y

Yvonne

Gäst
Hej alla superduktiga Audi människor ?

ni har varit till ovärderlig hjälp förut och nu behöver jag er hjälp igen.

Det är jag som bor i Frankrike med min Audi A3.

skulle vara duktig och byta kamrem innan ngt händer med bilen. Audi verkstaden i stan ett par mil bort hade en brand hos sig och kunde inte ta emot bilen på den tid vi bokat så jag lämnar in den hos en auktoriserad Renault verkstad i grannbyn.
Talar om för dem att de måste använda originaldelar, vilket de lovar.
Hämtade ut bilen för en vecka sedan och idag när jag kör hör jag en dovsmäll i bilen och den låter annorlunda och går ju inte på fullfart samtidigt som varningslampan med motorhaveri lyser.
Jag misstänker starkt att de gjort ngt galet på verkstaden. Innan gick bilen som en klocka och jag har aldrig haft några som helst problem med den.
vad tror ni? Vad tycker ni jag skall göra/säga till dem? De öppnar nu kl 14 efter lunch och jag tänker åka dit ner. Jag ömsom kokar av ilska och känner mig helt hjälplös och så ledsen och orolig.
Super om jag kan få lite goda råd.
Hälsningar
Yvonne
 
R

rrr

Gäst
Hej alla superduktiga Audi människor ?

ni har varit till ovärderlig hjälp förut och nu behöver jag er hjälp igen.

Det är jag som bor i Frankrike med min Audi A3.

skulle vara duktig och byta kamrem innan ngt händer med bilen. Audi verkstaden i stan ett par mil bort hade en brand hos sig och kunde inte ta emot bilen på den tid vi bokat så jag lämnar in den hos en auktoriserad Renault verkstad i grannbyn.
Talar om för dem att de måste använda originaldelar, vilket de lovar.
Hämtade ut bilen för en vecka sedan och idag när jag kör hör jag en dovsmäll i bilen och den låter annorlunda och går ju inte på fullfart samtidigt som varningslampan med motorhaveri lyser.
Jag misstänker starkt att de gjort ngt galet på verkstaden. Innan gick bilen som en klocka och jag har aldrig haft några som helst problem med den.
vad tror ni? Vad tycker ni jag skall göra/säga till dem? De öppnar nu kl 14 efter lunch och jag tänker åka dit ner. Jag ömsom kokar av ilska och känner mig helt hjälplös och så ledsen och orolig.
Super om jag kan få lite goda råd.
Hälsningar
Yvonne
Om det finns risk för tvist etc, hade jag själv åkt till en annan allmänbilverkstad och bett de göra en snabb felsökning, allra helst videofilmat... Bara för att veta vad felet är. Fråga om det fel som nu föreligger kan tänkas komma ifrån någon miss eller slarv som skett vid ett kamremsbyte.

Är det något som kan tänkas bero på miss eller slarv, kontakta de som gjort kamremsbytet och berätta att något hänt. Är det en vettig verkstad tar de direkt in bilen och kollar vad som kan tänkas vara fel, och meddelar tex att de gjort en mindre miss och kommer åtgärda konstnadsfritt.
Eller så meddelar de att de anser felet inte grundar sig på deras arbete, nu kan det vara bra att ha den andra verkstadens felsökning...
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp