Utrustningspaket

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Vart hittar man information om olika utrustningspaket? :unsure: Vill veta vilken fjädring man får, då jag försöker undvika "sport" chassien. Har aldrig förstått varför man köper en stor familjebil (A6) och sen monterar hårda fjädrar och styv krängningshämnare...

S-line, Pro-Line, Avant, Sport osv.
Ibland verkar man kombinera dessa för att öka förvirringen, har sett t.ex. "S-Line Sport Edition"

Från Audi.se:
Fyra chassivarianter
Vid chassikonfigureringen erbjuder Audi fyra varianter att välja mellan: det vanliga stålfjäderchassit, sportchassit, chassit med stötdämparreglering samt luftfjädringen adaptive air suspension, också den med stötdämparreglering.


Avant = Vanliga Stålfjädrar (Mjuk)
Sportchassiet = Sport Edition (Stötig)
Stötdämparreglering = Pro-Line ? (Mjukare)
Luftfjädring = Allroad (Mjukast)

Gissar jag rätt?
 
Senast ändrad:
Kan tillägga att jag frågade en Audi återförsäljare vad de olika paketen innebär för komforten, specifikt om Allroad är gasdämpare.

Fick till svar att "Nää, Allroad är som vi säger på Audi en såkallad allvädersbil, den kan man köra på grusvägar även när det regnar."

:rolleyes: Ehh.... ok....
 

uuno_san

Ny medlem
Håller med, svårt att kunna i efterhand se vad alla olika paket innehåller. Min ÅF i stan håller med, Prolinepaket i en A4 -17 kunde ha nåt helt annat innehåll i en Proline -19..
 
Appen fungerar bra för att leta upp information om sportchassie.

Tyvärr verkar det som att 90% av alla A6 har sportchassie.

Någon som vet om man kan avmontera dessa "sport"fjädrar/dämpare på bilen och uppgradera till det normala chassiet?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp