Utan värme i kupén

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
T

Tjommpo

Gäst
Tjenare på er.
Jag har en A4 1,8tq som inte vill leverera värme in i kupén.
Detta är gjort:
Ny vattenpump samt temostat och termostathus i samband med kamremsbyte. (Värmen fanns inte före detta heller)

luftat systemet från returslangen från värmepaketet. När detta är gjort funkar det i ca 10 min sen blir det kallt igen.
Motorn går upp i 90 stadiga grader men vägrar leverera värme. TorrVarvar kring 3000 så levererar den värme.
Turslangen till värmepaketet är varm men inte returen. Returslangen kan jag montera bort helt och ingen cirkulation finns.
Läst mig till att luft i systemet är vanligt på denna modell, men där har jag spolat igenom hela systemet och ingen luft finns kvar.
Systemet är tätt då ingen kylarvätska försvinner.

va i hela friden står på? Ideér?
 

mahler

Aktiv medlem
Förmodligen en luftficka prova lufta igen. Hade det problemet när jag hade ett litet läkage i tempgivarhuset i bakkant på motorn. Det är ganska vanligt fel, kolla i bakkant på motorn så det inte är rött av glykol där. Nu skriver ju du att du inte har något läkage men mitt läkage var ganska litet gick från max till min på ca 1-2 veckor. Du har ju även en luftskruv på röret ovanför insuget. Har du läkage där bildas en luftficka och du tappar värmen.
 
T

Tjommpo

Gäst
Förmodligen en luftficka prova lufta igen. Hade det problemet när jag hade ett litet läkage i tempgivarhuset i bakkant på motorn. Det är ganska vanligt fel, kolla i bakkant på motorn så det inte är rött av glykol där. Nu skriver ju du att du inte har något läkage men mitt läkage var ganska litet gick från max till min på ca 1-2 veckor. Du har ju även en luftskruv på röret ovanför insuget. Har du läkage där bildas en luftficka och du tappar värmen.
Okey! Ja, jag ska ju inte svära mig fri från luftfickor. Men man tycker man gjort efter konstens alla regler. Ska även kolla upp tempgivarhuset oxå.
Läst nånstan att man även ska prova att få bilens front i högläge oxå för att få ur luften.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp