TTRS 8j vs BMW M240i

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

TTRSR

Ny medlem
Hej,

Jag har en fullutrustad M240i RWD Auto just nu som jag funderar att byta till en TTRS MK2 2011.
Audi TT RS Trackday 2.5 TFSI / Quattro / Se Spec 400+hk säljes i Borås | Blocket

Det blir ett rent byte och inga pengar mellan. Har insett att jag vill ha en manuell bil. En manuell M240i eller M140i skulle kunna vara ett bra alternativ, men de är svåra att få tag på. Främst M240i. Sen är det väl egentligen bara motorn som är speciell i dom bilarna. Chassit är inte så märkvärdigt.

Har nu tittat på Audin ovan och den ser riktigt fin ut. Är givetvis orolig att den är slutkörd, men verkar vara otroligt påkostad.
Är det ett dumt byte, är trots allt en äldre bil som är modifierad, eller är det ett rimligt byte?
Någon som vet något mer om bilens ägo senaste året?
 

TTRSR

Ny medlem
Ja det känns ju som att du byter ner dig ? Bmw.n ligger ju betydligt högre i pris ?
Du har rätt i det. Tror att min ligger ca 20-30k högre än den här. Men tänker att värdet kommer hålla sig bättre på en riktigt RS än min M-lite?

Sen är den här ordentligt påkostad. För ca 150k i bara delar. Vill ha en manuell bil, kan tänka mig en M240i manuell eller M140i.

Det här lär nog vara den sista 5cyl Audin med manuell låda också.
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag vill börja med att säga att jag inte vet vad din BMW är värd men om det är som du säger så känns det fel från start. Däremot tror jag inte på att just detta exemplar skulle vara bättre på att hålla värdet. Jag tror att en bil i strikt originalskick är bättre isf. Tänk en 10 år gammal RS6 med jätteavgasrör toksänkt och liknande attribut jämfört med ett ex i originalskick. Det tenderar att bli lite Kebabräcer av dessa bilar om uttrycket tillåts. Det är en tämligen liten köpkrets till dessa som dessutom ytterst få vill sitta i köket med och prata pris med.
 

TTRSR

Ny medlem
Jag vill börja med att säga att jag inte vet vad din BMW är värd men om det är som du säger så känns det fel från start. Däremot tror jag inte på att just detta exemplar skulle vara bättre på att hålla värdet. Jag tror att en bil i strikt originalskick är bättre isf. Tänk en 10 år gammal RS6 med jätteavgasrör toksänkt och liknande attribut jämfört med ett ex i originalskick. Det tenderar att bli lite Kebabräcer av dessa bilar om uttrycket tillåts. Det är en tämligen liten köpkrets till dessa som dessutom ytterst få vill sitta i köket med och prata pris med.
Bra poäng.
Rent ekonomiskt kanske inte detta är den bästa lösningen. Det är nog mer att jag vill ha främst en manuell 5 eller 6cyl.

Fina M240i går mellan 360-400k beroende på ålder och mil. inbytesvärde hos handlare ligger på runt 300-330k vanligtvis. Inbytespriset jag blivit erbjuden är 340k (blev 10k mer), vilket är hyffsat för att vara handlare.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp