Trimchip till A4 allroad -2011

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit. Se fler här.
Hej.
Någon som har erfarenhet av trimcip? (ej original) Har fått erbjudande om ett chip som skall söka effekten från 170 hk till ca 3-400 hk. Personen hade själv köpt till en A6:a och menade att förbrukningen minskade rejält samt effekten ökade. Är rädd att motorn skall börja gå dåligt samt att den inte tål en sådan effektökning, samt vad säger bilprovningen? Har en kompis som hade en s4 som gick som ett såll efter trimningen.
Han fick betala ca 4.000:- för chipet installerat.
Tacksam för svar.
/Fredrik
 
R

rrr

Guest
Hej.
Någon som har erfarenhet av trimcip? (ej original) Har fått erbjudande om ett chip som skall söka effekten från 170 hk till ca 3-400 hk. Personen hade själv köpt till en A6:a och menade att förbrukningen minskade rejält samt effekten ökade. Är rädd att motorn skall börja gå dåligt samt att den inte tål en sådan effektökning, samt vad säger bilprovningen? Har en kompis som hade en s4 som gick som ett såll efter trimningen.
Han fick betala ca 4.000:- för chipet installerat.
Tacksam för svar.
/Fredrik
Ett riktigt klipp, hittar du någon som ger en garanterad effektökning till nästan 400 hästar (bör nog testas med en riktig effektmätning) grattis.
Lägg in en klasul att för varje häst under 350 så får du tusen kronor tillbaka. Du kommer bli rik.
 
Fanns en del svar. https://www.kullagret.com/product/audi-a4-allroad-20-tdi-cr-man-170hk
Nån som vet hur det ser ut numera? finns det någon objektiv källa?



KCR EFFEKTBOX PERSONBIL - KCR EFFEKTBOX AUDI - KCR
Audi A4 Allroad 2,0 TDI CR MAN 170Hk | KCR EFFEKTBOX



EFFEKT
ORIGINAL: 170Hk
MED KCR-BOX: 205Hk


VRIDMOMENT
ORIGINAL: 350Nm
MED KCR-BOX: 425Nm



BÄTTRE PRESTANDA

Motorn upplevs naturligtvis mycket starkare efter optimeringen, vilket underlättar vid körning i exempelvis uppförsbackar, omkörningar eller när Du kopplat på ett släp bakom bilen. Att vid sådana tillfällen inte behöva använda växellådan lika ofta underlättar självklart. Summan blir alltså att Du får en bil med bättre körbarhet efter optimeringen!
BÄTTRE GASRESPONS

Många kunder är positiva till den kvickare gasrespons motorn erbjuder efteråt och tycker därigenom att bilen känns mer lättkörd. Ibland upplever man en fördröjning original vid stadskörning som ofta botas med KCR-boxar.
Bränslebesparing typiskt 5 %

Normalt sjunker förbrukningen med runt 5 % vid normal körning. Detta varierar mellan fordon och förare.
Säkrare omkörningar

En bättre gasrespons samt högre vridmoment gör att omkörningar går snabbare och säkrare.
MJUKVARA
Programvara som har utvecklats under många år.
Optimeringen bygger på en avancerad reglerteori utvecklad och förfinad under många år. Tar hänsyn till både statisk och dynamisk belastning för kontinuerlig justering.
Mjuk inkoppling och urkoppling av effektökning - behagligare och skonsamt.
Anpassad och utvecklad för att inte påverka dieselpartikelfilter.
Strömsnål och strömsparfunktion, belastar inte bilens styrdator.
ECO-Boost
Effektökning på låga varv är optimerad för lägre förbrukning.
Engine Protection
Inbyggt motorskydd. Vid onormal belastning sänks effektökningen för att skydda motorn.
City Drive
Optimerad för bästa körbarhet i stadstrafik. Motorn svarar snabbare på gaspådrag.
ORIGINALLÄGE
Genom att byta ut KCR-boxen mot den medföljande originalpluggen blir motorn original på någon minut utan att behöva demontera kabelsatsen. En viktig säkerhetsdetalj samt perfekt om man vill låna ut bilen.
Kärt barn har många namn
Det finns många benämningar på vår KCR-box som är en motoroptimering eller dieseloptimering. De kallas ofta för trimbox, dieseltrim, effekt-box, dieselbox, bensinbox, powerbox osv. Ibland kallas de även för chip, trim, trimma, trimchip, chiptrim eller chipbox. Detta är inte att förväxla med OBD tuning som även kallas flash eller flashning, där man ändrar i bilens programvara.
Sammanfattning
- Plug-In kontakter gör monteringen väldigt enkel
- Enkelt att återsälla till original
- Bränslebesparing: normalt 5-8 %
- Bättre acceleration - En starkare motor hjälper dig vid omkörning och ur korsningar
- Färre Växlingar
- Ökad effekt ger färre antal växlingar i uppförsbackar och när du gör omkörningar eller kör med släp
- Smidigare körning i stadstrafik
Ett riktigt klipp, hittar du någon som ger en garanterad effektökning till nästan 400 hästar (bör nog testas med en riktig effektmätning) grattis.
Lägg in en klasul att för varje häst under 350 så får du tusen kronor tillbaka. Du kommer bli rik.

Ja men det låter lite för bra för att vara sant? kanske är det något skräpchip.. vet inte om det var någon firma då han sa att personen bor där... om du pratar med mig så fixar jag det.. men om hans A6:a för en halv miljon fungerar kanske man kan chansa...
 
S

Smaug

Guest
Hej.
Någon som har erfarenhet av trimcip? (ej original) Har fått erbjudande om ett chip som skall söka effekten från 170 hk till ca 3-400 hk. Personen hade själv köpt till en A6:a och menade att förbrukningen minskade rejält samt effekten ökade. Är rädd att motorn skall börja gå dåligt samt att den inte tål en sådan effektökning, samt vad säger bilprovningen? Har en kompis som hade en s4 som gick som ett såll efter trimningen.
Han fick betala ca 4.000:- för chipet installerat.
Tacksam för svar.
/Fredrik
Men snälla du 3-400 hk med chip skämtar du eller ? det är inte möjligt och din motor håller inte för så mycket HK original.
 
Motoroptimering i Piteå.

**************** 3.0 TDI = 300 hk *****************************************************************

search
OriginalST1ST2
190HK220HKHK
400NM450 NMNM
 

Kurtti

Aktiv medlem
Har för mig man fick ut max 220-225hk med chip på vag 2.0tdi 177hk,, har haft sån bil och jag satte chip i den.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp