Ta bort panel på insidan av bakluckan

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Killawife

Aktiv medlem
Det sitter 2 skruvar i handtaget på insidan som man måste lossa och sen sitter det sex clips på insidan som håller fast plasten i plåten. När man lossat skruvarna så är det bara att pilla in ett finger eller nåt annat och dra loss plasten. Det är enklast att börja uppe vid rutan och jobba sig runt. Det är lätt att bryta sönder fästena för clipsen om man har otur. Det bästa är om man har ett v-format plastverktyg för det. Det sitter även två plastbitar i nederkant på luckan som kan vara bra att hålla reda på då de gärna vill flyga iväg.
 

maol77

Ny medlem
Det sitter 2 skruvar i handtaget på insidan som man måste lossa och sen sitter det sex clips på insidan som håller fast plasten i plåten. När man lossat skruvarna så är det bara att pilla in ett finger eller nåt annat och dra loss plasten. Det är enklast att börja uppe vid rutan och jobba sig runt. Det är lätt att bryta sönder fästena för clipsen om man har otur. Det bästa är om man har ett v-format plastverktyg för det. Det sitter även två plastbitar i nederkant på luckan som kan vara bra att hålla reda på då de gärna vill flyga iväg.
Hej!

Tack så jätte mycket för svaret.
Vet du om man kan köpa ett sådant plastverktyg ?
Har du koll på om det finns någon video på hur man gör ?

Tack än en gång för hjälpen!

mvh
Markus
 

Killawife

Aktiv medlem
Förut hade biltema ett jättebra billigt kit men det har utgått. Mekonomen har ett har jag för mig. Vedon nedan visar ungefär vad det är och hur man använder det:

Det går utmärkt att göra egna verktyg av valfri plastbit. Det är inte så noga.
 

maol77

Ny medlem
Förut hade biltema ett jättebra billigt kit men det har utgått. Mekonomen har ett har jag för mig. Vedon nedan visar ungefär vad det är och hur man använder det:

Det går utmärkt att göra egna verktyg av valfri plastbit. Det är inte så noga.

Oh tack så jätte mycket!
Trevlig helg!

mvh
Markus
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp