Tändningslås, cylinder problem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

st0rm

Ny medlem
Hej
Har problem med mitt tändningslås på A4:an(B5 1996). Nyckeln låser inte i "körläge" när jag har startat bilen, alltså måste jag hålla i nyckeln.
Måste man koda nycklarna om man byter cylinder?
Hur får man ut cylindern ur tändningslåset?
MVH
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hej
Har problem med mitt tändningslås på A4:an(B5 1996). Nyckeln låser inte i "körläge" när jag har startat bilen, alltså måste jag hålla i nyckeln.
Måste man koda nycklarna om man byter cylinder?
Hur får man ut cylindern ur tändningslåset?
MVH
Om det ser ut som på min C4 - 97 så behöver du bara byta kontaktdelen i bakänden av tändningslåset. Det kommer du åt genom att plocka ur instrumenthuset och då är det lätt åtkomligt från ovansidan. Har för mig att kontaktstycket satt intryckt och låst med en insex, fast det var ju några år sedan... /Hälsningar Claes
 

st0rm

Ny medlem
Om det ser ut som på min C4 - 97 så behöver du bara byta kontaktdelen i bakänden av tändningslåset. Det kommer du åt genom att plocka ur instrumenthuset och då är det lätt åtkomligt från ovansidan. Har för mig att kontaktstycket satt intryckt och låst med en insex, fast det var ju några år sedan... /Hälsningar Claes
Okej, hade du samma problem alltså? Att nyckeln inte höll sig låst i körläge och åkte tillbaka till tändningsläge?
Mvh
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Okej, hade du samma problem alltså? Att nyckeln inte höll sig låst i körläge och åkte tillbaka till tändningsläge?
Mvh
Japp, fick hålla kvar nyckeln för att det skulle gå att köra. Inga problem efter att jag bytte kontaktstycket. /Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp