Svajande gång A4 B7

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Hexen

Ny medlem
Bilen i fråga är en A4 B7, Quattro, Automat, 2,0 tfsi.
Ligger jag och kör på jämn gas så slår varvnålen mellan 100 varv ca, man kan känna det svagt i bilen oxå. Länkar till en YT film om hur det ser ut (inte min bil men min uppträder likadant).
Som att man pumpar försiktigt på gasen. Bilen ger inga felkoder eller går konstigt på tomgång eller gaspådrag utan växel i.
Har googlat runt och det som jag kan hitta är att det kan vara konverter-byte på g (torque converter).
Någon som har råkat ut för detta fel? Och som bytt konverter med gott resultat? Kan det vara nåt annat, måhända billigare :).
Nyligen fixat - Tändspolar, tändstift, vevhusvent, ny dump, ny cam follower, valnötblästrat insug, bytt alla spridare, kollat komp = bra.

Inte min bil, men jag har precis likadant i stort sett
 

Q5 2012

Medlem
Gör inte det ifall det är redan gjort, förutsätter att han även bytte oljefilter/filtrar som finns i A-lådan, sitter 2 st i min. En inne i oljetråg och andra på utsidan av lådan.
I ditt fall om oljan samt filter är bytta korrekt jag hade testat med nån ut av oljetillsatser som finns för A lådor iallafall för att se om felet ändrar sig, blir bättre eller sämre. Mest för att vara 100% säker innan man dömer ut lådan. Kolla Rislone produkter. Google fram det
 

mahler

Aktiv medlem
Är säkert konvertern går att se med tex vcds om det är den som slirar. Har samma fel på frugans bil när den är kall. Rev ner mekatroniken och bytte tätning, bytte även olja och filter chansade på att det var tätningen till mekatroniken som var dålig. Men det hjälpte inte på hennes bil. Det är bara leva med det inte lönt att kosta på ett byte går att beställa en renoverad för ca 4-5 papp på ebay. Är ju ganska mycket jobb att riva ner lådan.
 

B7Man

Ny medlem
Jag har samma "problem" på min Audi a4 2.0 tfsi quattro 2008 automat. Men tror ej detta är ett problem, det upplevs bara när lådan är kall, sen försvinner det när man varmkört. Även bytt olja en gång i lådan sen jag köpte den för 6 år sen. Den beter sig ändå likadant.
Känner fler personer som har exakt likadan bil med samma fenomen.
Om detta bara sker när den är kall så hade jag inte lagt ner mer energi på det om jag var du.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp